Ik rij vanmiddag weg van een parkeerterrein, hoor ik een grote klap onder mijn auto, een zwarte rookpluim in mijn spiegels en ineens bijna geen vermogen meer. Nu werkt Seat Mobiliteitsservice netjes, dus een half uurtje later was de Volkswagen (!) monteur ter plekke, die vermoedde dat de turbo opgeblazen is. Die had ie niet bij zich (slecht!) dus restte hem niets anders dan mij een fantastische Fox aan te bieden en de Leon te laten afslepen
.
Het is niet gezegd dat dat de oorzaak is, maar volgens hem hoor je een auto met turbo 30 seconden stationair te laten draaien voor je hem af zet. Ik heb dat wel eens gehoord in combinatie met de eerste generatie Smarts, met deze auto heb ik dat dus ook nooit gedaan.
Helaas heb ik het instructieboekje in de auto laten zitten dus kan ik het nu niet nakijken, maar is dit algemeen bekend, had ik 't moeten weten? Doen jullie dat wel netjes?
Het is niet gezegd dat dat de oorzaak is, maar volgens hem hoor je een auto met turbo 30 seconden stationair te laten draaien voor je hem af zet. Ik heb dat wel eens gehoord in combinatie met de eerste generatie Smarts, met deze auto heb ik dat dus ook nooit gedaan.
Helaas heb ik het instructieboekje in de auto laten zitten dus kan ik het nu niet nakijken, maar is dit algemeen bekend, had ik 't moeten weten? Doen jullie dat wel netjes?
Nederlands is makkelijker als je denkt