Toon posts:

[MacBook] Schijfruimte tekort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd krijg ik geregeld meldingen dat mijn harde schijf bijna vol is. In de finder zie ik dan inderdaad dat er me nog X aantal mb rest. Echter, als ik dan naar mijn bureaublad kijk zie ik dat mijn harde schijf nog zeker 1 GB over heeft! Dit gebeurt soms na batch processen in Photoshop, maar ook als ik enkele dingen gedownload heb of gestreamd. Ik vermoed dat mijn Macbook dan tijdelijk harde schijf ruimte inneemt om te streamen of zo? Als ik reboot is het aantal mb/gb weer gelijk met mijn desktop icoon. Weet iemand wat dit precies is en hoe ik het oplos? Alvast bedankt.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In OS X refresht de desktop niet dus op je desktop klopt het meestal niet, als je dus je Mac dagen lang aanlaat (zoals ik) is dat nog al irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo! Maar hoe komt het dan dat als ik mijn Macbook heropstart, er toch weer meer schijfruimte blijkt te zijn? Moet toch iets met een cache te maken hebben die zich niet leegt, of niet dan?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:21:
Ahzo! Maar hoe komt het dan dat als ik mijn Macbook heropstart, er toch weer meer schijfruimte blijkt te zijn? Moet toch iets met een cache te maken hebben die zich niet leegt, of niet dan?
Virtueel geheugen dat dan opeens pleite is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Misschien toch mooi moment een upgrade te doen of niet.. Sta er zelf ook tegenaan te hikken. Wil het al een hele tijd maar het komt er telkens niet van...

Verwijderd

een vooral kijken of itunes je HDD niet vol gooit met muziek, zo ja ergens extern onderbrengen!!!

die hielp bij mij al een gigje of 12 weg .... dus weg was de melding

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:37:
een vooral kijken of itunes je HDD niet vol gooit met muziek, zo ja ergens extern onderbrengen!!!

die hielp bij mij al een gigje of 12 weg .... dus weg was de melding
Hoe bedoel je? ik heb in mijn map 'Music' gewoon al mn muziek staan, die sleep ik altijd naar mn itunes ... zet iTunes die nog ergens anders neer? Mijn Hdd is namelijk ook behoorlijk vol... :P

BramBoterham

Verwijderd

Xevox schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:29:
[...]

Hoe bedoel je? ik heb in mijn map 'Music' gewoon al mn muziek staan, die sleep ik altijd naar mn itunes ... zet iTunes die nog ergens anders neer? Mijn Hdd is namelijk ook behoorlijk vol... :P
ja kwam ik laatst achter, in music is een mapje itunes met een mapje itunes music met kopieën van alle muziek die in itunes staat, ook al staat het al los in music, heel vreemd,

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Ofwel even je HDD nalopen op dubbele, overbodige, etc -bestanden...

Disk Inventory X
http://www.derlien.com/

WhatSize
http://www.id-design.com/software/whatsize/

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 01:01:
[...]

ja kwam ik laatst achter, in music is een mapje itunes met een mapje itunes music met kopieën van alle muziek die in itunes staat, ook al staat het al los in music, heel vreemd,
Standaard kopieert iTunes muziek die aan de library wordt toegevoegd naar de iTunes folder in de Music folder 8)7

Verwijderd

tweak_dude schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:15:
[...]

Standaard kopieert iTunes muziek die aan de library wordt toegevoegd naar de iTunes folder in de Music folder 8)7
ja wist ik dus niet, tot het wel heel erg begon aan te tikken met die muziek. :>

Verwijderd

ja daar zat ik eerst ook mee, dit is wel even opletten ,maar muziek tikt rap aan hoor, ik ga inderdaad ook even bovengenoemde programatjes proberen, vaak heb je toch wle meerdere nummers verspreid op je pc staan die toch hetzelfde zijn...

en die itunes map in muziek extern onderbrengen.
en indien je veel filmpjes hebt zijn die samen vast ook veel geheugen waard ;)
Pagina: 1