Ongehoord groot aantal blocks door firewall

Pagina: 1
Acties:

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ok listen up!

Sinds kort valt mij op dat ik DU meter aangeeft dat er netwerk verkeer actief is. Meestal onder de 0,5kB up en down. Maar aangezien ik dit normaliter nooit heb vind/vond ik t erg vreemd!

Heb daarom de gratis versie van zonealarm geinstalleerd. Nou die draait echt overuren!! :o
De intrusions vliegen de pan uit!

Nu komen er veel van dezelfde ip reeks af, namelijk: 64.93.xx.xx

Als je WHOis doet krijg je een bedrijf dat NET2ez heet. Google je daarop krijg een forum met iemand die hetzelfde probleem heeft. Helaas krijgt hij niet echt een goed antwoord dus ik kan daar niks mee. http://forums.phoenixlabs.org/showthread.php?p=101471

Nu is mijn pc nog niet zolang geleden opnieuw geinstalleerd. Verder absoluut geen vreemde programma's geinstalleerd o.i.d.. Het netwerk betreft een Casema internet verbinding (met bijbehorend modem), een Sitecom wireless router en dan mijn laptop (Draadloos) met NOD32 en nu dan zone alarm.

Ten eerste wat moeten die gasten van me? En ten tweedr vraag ik me af hoe ik hier vanaf kom. Ligt dit aan casema? of is er toch echt wat mis met de software op mn laptop? spyware heb ik niet zover ik weet!

help?

ps sitecom router staat Upnp ingesteld. ik draai ook bitcomet.. en WoW O-)

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
als je wist dat je spyware had, zou je het dan laten draaien ?

ik zou zeggen, stel je modem zo in dat ie die range van IP's blocked. dat bespaart je weer wat werk voor je software firewall.

wat je ook kunt doen, is je hele firewall authorised programs leeggooien, en stuk voor stuk weer toevoegen. als er dan zomaar een stukje software het net op wil, dan merk je het dus op deze manier meteen. misschien heb je gewoon 1x te vaak op ok gedrukt, je weet het niet he.

• low_n_slow
Nou daarom heb ik die firewall geinstalleerd.. die laat dus zien welk programma het internet op wil. Dat is dus juist het gekke.. er zijn geen rare programma's die verbinding willen maken.

Kijk een ghost terug zetten is zo gedaan.. maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat nou dit kan zijn. :)

Ps1: ik heb geen spyware en dat laat ik ook niet draaien.. ik maak er juist een sport van om mezelf een keer te betrappen op spyware :P

Ps2: Er zit wel een andere gebruiker op het netwerk hier. Over dit persoon heb ik verder geen controle maar ik kan wel zien dat hij erg veel download. Kan het misschien niet zo zijn dat hij verkeerde dingen op zijn pc hebt waar ik ook de gevolgen van ondervindt? :? :/

[ Voor 43% gewijzigd door low_n_slow op 16-06-2007 17:13 ]

• low_n_slow
Update:

Mn firewall is na 3852 intrusions blijven hangen en verder is er vrij weinig meer gebeurd....

De reactie in de link, over dat het door de torrents zou komen, lijkt opeens wel heel plausibel :? Hoe kan het nou zijn dat nadat je een torrent hebt binnen gehaald, het netwerk verkeer door blijft gaan? 8)7

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

volgens mij houd een tracker wie (op ip) welk file heeft gedownload. Dus tijdens het downloaden van een torrent krijgt iedereen die die torrent ook download jouw ip.

Kan je niet zien op welke poort het verkeer binnen komt.
Je hebt je torrent neem ik aan stopgezet?

Everything is better with Bluetooth

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 20:58
low_n_slow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:25:
Update:

Mn firewall is na 3852 intrusions blijven hangen en verder is er vrij weinig meer gebeurd....

De reactie in de link, over dat het door de torrents zou komen, lijkt opeens wel heel plausibel :? Hoe kan het nou zijn dat nadat je een torrent hebt binnen gehaald, het netwerk verkeer door blijft gaan? 8)7
Omdat je torrents ook upload... Toch? :+

• low_n_slow
jeanj schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:39:
volgens mij houd een tracker wie (op ip) welk file heeft gedownload. Dus tijdens het downloaden van een torrent krijgt iedereen die die torrent ook download jouw ip.

Kan je niet zien op welke poort het verkeer binnen komt.
Je hebt je torrent neem ik aan stopgezet?
Ja dat zou idd een goede verklaring zijn, ook waar die maker van die firewall naar refereerde (zie link). Maar wat ik me dus afvraag is wat voor verkeer het nou is? Verzamelen ze data ofzo?
AlterMann schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:02:
[...]

Omdat je torrents ook upload... Toch? :+
hehe smartass :P

nee ik heb niks draaien verder, dus bitcomet is afgesloten voor de goede orde. Verder upload ik nooit aangezien ik t bijna niet gebruik (mompelt iets van usenet)

[ Voor 45% gewijzigd door low_n_slow op 17-06-2007 12:28 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Jij hebt het afgesloten, maar de clienten die naar jou connecten hebben dat niet meteen door, en blijven doorgaan met verzoeken voor het bestand.

Dat heb ik ook wel eens als ik de computer heb afgesloten na een dag fanatiek downloaden: de modem probeert maar packets naar mijn (uitgezette) computer te sturen en de leds blijven maar knipperen op de switch :P

[ Voor 42% gewijzigd door Resistor op 17-06-2007 12:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1