Videokaart enkel nog op windows driver ??

Pagina: 1
Acties:

• servela
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 14:18
Een tijdje terug begin windows af en toe te haperen en te schokken.
Dit werd erger en erger...

Eerst dacht ik dat het aan mijn HD lag. Ik heb een deel programma mijn schijf meerdere malen laten controleren op fouten en bad sectors etc. Schijf ook een paar geformateerd.

Blijkt dat door de pc te formateren en windows opnieuw te instaleren, alles terug vlot verloopt, totdat ik drivers begin te installeren.

Vanaf ik mijn nvidia drivers installeer beginnen de problemen, blijkt uit een paar formateer beurten. Vanaf dan begint windows weer te haperen. Ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd, de oude/originele van de cd. Vanaf die nvidia drivers loopt het fout.
Raar genoeg geen problemen als ik mijn crt scherm op mijn videokaart heb en geen drivers heb geinstaleerd, dus via windows video-driver ?
Bij apparatenbeheer zegt hij in ieder geval "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd."

Is het zeker dat dit (enkel) aan mijn videokaart ligt ???
Of is er een kans dat dit aan iets anders ligt, zoals mobo...
Kan ik nog andere testen doen om te kijken wat is precies stuk is...

Mobo : Asus a8v-e deluxe
Proc : AMD64 3000+
Video: 3D-club 6600GT

Mvg Alexander

Verwijderd

Is het niet verstandiger de volgorde van installatie eerst te beginnen met je Chipset drivers? Vervolgens het Nvidia drivertje en die dan handmatig installeren, dan kan je ook zien wat er ongeveer fout gaat.

Standaard levert Windows een kleine Nvidia driver mee, alleen voor het beeld natuurlijk. Hardwarematige acceleratie hoef je er niet van te verwachten iig, dus daarom is het belangrijk gewoon drivers van je CD te halen of van www.nvidia.com

Success.

• servela
Wat bedoel je juist met chipset drivers ?
Al de andere drivers voor mijn asus moederbord en andere apparatuur zijn geïnstalleerd.
Enkel nvidia drivers onderbreken dus, en vanaf daar loopt het ook mis.
Ik heb nvidia drivers van mijn cd geprobeerd en oa. 94.24_forceware_winxp_international_whql.exe
van de nvidia site.

Ik hoop dat het dat is wat je bedoelde ?

Mvg

Verwijderd

Als je zo'n installatie-procedure uitvoert, dan pakt ie de bestanden meestal in C:\Nvidia\* uit, probeer vanaf daar een handmatige installatie op te geven met die locatie.

Selecteer dan je Model videokaart en voer de installatie uit. Let trouwens niet op die WHQL meldingen, het is overigens niet meer dan een XP-Driver-stamp.

• servela
Nieuwste driver nogeens afgehaald van nvidia site : 94.24_forceware_winxp_international_whql.exe
unpakked. Naar de betreffende map gegaan...
probeer vanaf daar een handmatige installatie op te geven met die locatie.
Ik snap niet juist wat je hiermee bedoelt ?
Ik zag enkel een setup.exe, deze installeerd de drivers gewoon, zoals altijd.
Met dus weer hetzelfde probleem al voorheen...

Mvg

Verwijderd

Sinds?, Iets gebeurt, ergens mee bezig, nieuwe drivers ed.

Ik herken de sympomen wel een beetje, had ook zoiets met mijn vorige club 3d 6600 GT, ut was warm en ik draaide een game dual screen, en blijkbaar kon die kaart daar niet tegen, en vond dat hij er maar is mee moest kappen, dit gaf voornamelijk in games zeer haperig beeld, maar ook artifacts. Heb/had jij die ook?

• servela
Kaart is 2 jaar oud nu.Ik werk altijd dual screen, nl. CRT + TV
Gamen doe ik niet. Eerste symtomen denk ik opgemerkt te hebben met standaard eye candy in ubuntu 7.04. Die heb gewoon eens ingeschakeld. Daar had die altijd problemen mee. Maar dat lag aan de linux nvidia drivers denk ik. Met dual screen was ik toen ook aan het experimenteren in Xorg.
Het is moeilijk te zeggen of het daar aan lag, want daar heb ik altijd al problemen mee gehad in het verleden. (Met de juiste config te vinden in Linux)

Windows is nu nog draaibaar zonder nvidia drivers, geen hardware acceleratie dus.
Linux gaat helemaal niet meer. Beeld freezes na een tijdje. Muis doet het dan nogmaar alleen.

Blijkbaar zal het dus aan mij videokaart zelf liggen.
Pagina: 1