GA-965P-DS3 en Corsair zorgt voor cold boot bug?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36
Ik heb een Gigabyte GA-965P-DS3 rev 3.3 moederbord met 2Gb geheugen erin van Corsair (CM2X1024-6400) en een E6400 C2D. Verdere specs: 550W voeding (Antec) en XFX 6800XT.

Nu heb ik, vanaf ik de settings in het BIOS wijzig van AUTO naar manueel (bijvoorbeeld multiplier en FSB) dan heb ik, de volgende keer dat ik opstart, last van de zogenaamde cold boot. De pc blijft dan heropstarten tot de BIOS de instellingen terug naar default zet.

Nu hoor ik al zeggen: dan moet je maar niet gaan overclocken met absurde settings, maar zelfs als ik de settings manueel instel op de standaard settings, ervaar ik net hetzelfde. (zoals bijvoorbeeld bij 266*8; standaard settings)

Ik begin mijn geheugen te verdenken, maar volgens de site van Corsair zou het toch compatibel moeten zijn.. Linkje Ik ga er toch van uit dat ik de site van de fabrikant mag geloven? 8)7

Ofwel is het het moederbord, wat zeker niet onwaarschijnlijk is. Het is nog maar 3 maand oud, maar het heeft dus nooit goed gewerkt wat betreft manuele settings in het BIOS. Ben ook niet gelijk na een week beginnen overclocken, dus inruilen bij de winkel zit er niet meer in.
Als ik Google raadpleeg, kom ik veel mensen tegen met een gelijkaardig probleem. Klik hier

Zoals je kan lezen heeft de ene geen problemen, en de ander massa's.

What to do?

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Heb je de laatste BIOS erin geflasht (F12) ?

• ScSi
Jawel, vergeten vermelden. Heb F7 getest, F9, F10, F11 en F12. Allemaal zelfde probleem..

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Ok, dat valt dus af. Kijk eens of het verschil maakt wanneer je je MCH-voltage met 0.1V verhoogt en je DDR-voltage ook.

• ScSi
Dat ga ik zo meteen even testen en meteen even al mijn BIOS-settings fotograferen. Kwestie van niets over het hoofd te zien..

• ScSi
Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/DSC06476_thumb.jpg?t=1182011319

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/DSC06475_thumb.jpg?t=1182011356

Zo heb ik het nu staan. Daarnet bootte hij normaal, ben eens benieuwd wat dat morgenvroeg zal geven..

EDIT: FSB stond weldegelijk op 266 (bovenste screenshot ipv 340). Net systeem uitgezet, stroom eraf en guess what.. cold boot bug 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door ScSi op 16-06-2007 21:23 ]

Verwijderd

Ook ik had het coldboot probleem met mijn ga-965p-ds3 ism c2d 6420. Ik kon geen enkele overclock meer doen zodra de fsb van auto afhaalde kon ik niet meer booten. Van alles geprobeerd maar niks hielp. Het lijkt nu opgelost te zijn, ik heb de cmos gecleared door het batterijtje er even uit te halen en kan nu weer overklokken. Bij mij deed het probleem zich voor nadat ik van bios versie F10 naar F11 gegaan was en daarna de FSB had verhoogd.

• ScSi
Ejam, dat zal ik vanavond ook eens proberen, baadt het niet dan schaadt het niet. Misschien dat ik straks nog wel om een nieuw batterijtje rij, just to make sure.

Verwijderd

Nieuw batterijtje is niet nodig, gewoon batterijtje eruit, minuut wachten, batterij er weer in en al je settings zijn er uit. Hierna de overclock settings er weer in.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 15:14 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je wel steeds de standaard/default settings geladen na elke nieuwe Bios update?

• ScSi
silmaril8 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:27:
Heb je wel steeds de standaard/default settings geladen na elke nieuwe Bios update?
Ik gaf al aan dat zelfs op standaard settings het niet goed gaat..

@Ejam: dat batterijtje haal ik er morgenvroeg uit, te moe nu :)

[ Voor 11% gewijzigd door ScSi op 17-06-2007 23:10 ]

• ScSi
Met dat batterijtje eruit lukt het wél weer, raar maar waar.

Ben nu terug bezig met overclocken ;) Maar hier heb ik weer iets raars aan de hand. Als ik onder de 350 FSB blijf gaat het goed, stabiel tot en met. Kom ik op 350 of 351 krijg ik hem onder geen beding opgestart. Ik dacht ergens gelezen te hebben over een FSB strap, zou dat dit kunnen zijn? maar belangrijker: hoe los je dit op?

Verwijderd

ik had hetzelfde.
het lag aan een conflict met de nvidia beeldkaart.
ff een ati kaartje erin, beetje ocen en daarna weer de nvidia erin.

sommige reporteren ook dat het aan hun usb apparaten ligt.

check hier

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ScSi schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:09:
[...]

Ik gaf al aan dat zelfs op standaard settings het niet goed gaat..

@Ejam: dat batterijtje haal ik er morgenvroeg uit, te moe nu :)
Ja dat had ik gelezen... Maar, na ELKE bios update is het aan te raden om gelijk de default settings te laden en daarna pas de settings aan passen...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ook wanneer ik het batterijtje en de stroom eraf heb gehad voor een minuut. Kan het nog een andere oorzaak hebben?
Pagina: 1