Teamplay: PC vs XBOX 360

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik ben zelf een PC-gamer die op zoek is naar teamplay (team- en squad-coördinatie en gebruik van VOIP!).
Nu geef ik doe dat ik niet de moeite genomen heb/me niet geroepen voel om bij een clan te gaan. Wanneer ik tegenwoordig online speel (voornamelijk de Battlefield-reeks), dan kom ik maar een in de zoveel tijd op een server waar toegewijd gespeel wordt (meestal de Project Reality MoD van BF2)
Omdat ik nu tevens geplaagd wordt door RSI (o.a. van het uren zoeken naar een fatsoenlijke server) overweeg ik nu de overstap naar een XBOX 360.

Wat kan ik daarvan verwachten wat betreft online teamplay? En hoe zit het met het gebruik van VOIP bij de XBOX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Sowieso een controller i.p.v. toetsenbord en muis, en je zal geld moeten betalen voor een Xbox Live Gold (€60/jaar) abonnement want anders kan je niet online gamen. Maar het is imho zijn geld wel waard, ik speel met enige regelmaat online op mijn 360, en dat varieert van Rainbow Six: Vegas tot Test Drive Unlimited tot Worms. Voice is werkelijk plug en play (headset inpluggen onderin de controller) en online gamen kan je eigenlijk ook de mist niet mee in gaan. Voor mij is het eigenlijk ook de reden geweest om een Xbox 360 te halen, ik had geen zin meer in het gezeur wat je vaak hebt met online gamen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
En mijn vraag is dan of er online ook veel aan teamwork wordt gedaan bij de XBOX games en met name bij de first person shooters? En gebruikt het merendeel ook VOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Frank76NL schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:06:
En mijn vraag is dan of er online ook veel aan teamwork wordt gedaan bij de XBOX games en met name bij de first person shooters? En gebruikt het merendeel ook VOIP?
Ligt er natuurlijk aan welke game je speelt, maar mijn ervaring is daar positief over. 90% van de mensen die een team-based shooter spelen gebruiken de headset. Vaak is het zo dat je een friendlist opbouwt met mensen waar je prettig mee samenspeelt, en op die manier kun je dus goed samen gaan werken omdat je deze mensen regelmatig in games tegenkomt.

Ikzelf heb voor elke game die ik speel wel een aantal personen waarvan ik weet dat het goed mee te spelen is, ik zal niet snel meer in een game komen waar ik me niet thuisvoel (veel schelden etc.) maar meer de wat relaxtere games, ook omdat je meer met 'bekenden' speelt.

Overigens heb ik ook veel mensen in mijn friendslist staan welke ik irl ook ken, en daar is het helemaal goed mee spelen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Is het dan ook zo dat via Xbox Live er gemakkelijker budy-lijsten op te bouwen zijn dan met de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:21
als je teamplay wil moet je gewoon bij een clan gaan, das helemaal niet zo ingewikkeld en harstikke leuk, zelfs als je er maar weinig tijd in wil steken. op publics vind je per definitie geen teamplay, maar dat is absoluut geen reden om dan over te stappen op een console :/ shooters en al helemaal niet teambased shooters op een console kunnen gewoon niet tippen aan de PC. daar vind je nu nog steeds niet de kwaliteit en gameplay die teambased games als CS en ET jaren geleden al hadden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Frank76NL schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:53:
Is het dan ook zo dat via Xbox Live er gemakkelijker budy-lijsten op te bouwen zijn dan met de pc?
Ja, je kunt mensen waar je mee speelt een friendsrequest sturen. Als ze deze accepteren komen ze in je friendslist te staan. Dit is een lijst met personen welke je kunt oproepen via het Xbox dashboard op het moment dat je ingelogd bent in Xbox Live. Je kunt dan zien welke games ze spelen op dat moment of hoelang het is geleden dat ze online zijn geweest. Als ze online zijn is het in principe een kwestie van selecteren en klikken je joint gelijk de game waar je friend inzit.
ph4ge schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:07:
als je teamplay wil moet je gewoon bij een clan gaan, das helemaal niet zo ingewikkeld en harstikke leuk, zelfs als je er maar weinig tijd in wil steken. op publics vind je per definitie geen teamplay, maar dat is absoluut geen reden om dan over te stappen op een console :/ shooters en al helemaal niet teambased shooters op een console kunnen gewoon niet tippen aan de PC. daar vind je nu nog steeds niet de kwaliteit en gameplay die teambased games als CS en ET jaren geleden al hadden.
Ik weet niet hoe groot je ervaring is met shooters op de consoles, maar games als Halo 2 en Gears of War bewijzen dat er een grote schare met spelers is die het niet met je eens is. Beide stonden of staan in de top van meest gespeelde multiplayer games.

[ Voor 38% gewijzigd door Wom op 16-06-2007 22:31 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1