Toon posts:

Form informatie onthouden of opslaan in Database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Bestaat er een databasesoort om webpagina's in te laden te laten onthouden en dan als de bezoeker het weer wil te laten zien.

Bijvoorbeeld:

1 iemand logt in op een site bijvoorbeeld hotmail
2 Hij maakt daar een mail aan alleen is wat informatie vergeten.
3 Hij typt in dezelfde adresbalk google

Normaal moet je de mail weer overnieuw maken.
Is er ook een databasesoort die de webpagina's kan inladen en dan onthouden?

Ik heb MySQL al geprobeerd maar ikd enk niet dat het daar mee kan.

Verwijderd

Ik snap er helaas geen hout van en ben bang dat ik niet de enigste ben.

Als je wil dat de browser de form waardes blijft onthouden dan is daar wel een tootlje voor maar bedoel je dat ook ?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Je probleem heb je wat vaag uitgelegd.

Maar je bedoeld denk ik dat je de tekst die een gebruiker intikt in bijvoorbeeld een Textarea automatisch wordt bewaard. GMail doet dat wel standaard om de zoveel seconden.

Verder heeft dit niks met MySQL te maken. Je moet de inhoud van de textarea op de achtergrond naar de server sturen (met javascript) om zo te voorkomen dat de data verloren kan gaan.

Dit kan met elke database en elke server-side programmeertaal. Zoek eens op eens op AJAX in google...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

topic titel aangepast, beetje vage TS hoor.

Stoer; Marduq

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik denk dat je iets bedoeld als automatisch een draft versie opslaan om de x minuten. Je kan afaik niet (netjes) kijken of de pagina verdwijnt en dan op dat moment de versie nog even opslaan. Wat gmail doet is denk ik ongeveer wat je bedoelt toch?

In principe maakt het niet uit wat voor soort dataopslag je kiest, (sql-)database, plaintext (serverside), cookie (clientside) etc. Die keuze is afhankelijk van wat je precies wilt ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het vage topic.
Ik denk dat AJAX de oplossing voor mijn probleem is.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ajax is een bundeling van technologieën en methodes, en op geen enkele wijze een op zichzelf staande oplossing voor dataopslag. Nog steeds heeft niemand een idee wat je eigenlijk wil, gezien de onduidelijke uitleg en de termen waarmee je gooit ("databasesoort, "onthouden", "inloggen", "ajax").

Tot nu toe kan ik die dingen niet aan elkaar koppelen tot een probleem waar je een oplossing voor zoekt :)

Verwijderd

Met een window.onunload de data in de database opslaan?

Verwijderd

Je wilt dus alles wat iemand invoert bewaren, voor het geval hij per-ongeluk de browser afsluit of de pagina verlaat...

Dat gaat al vrij lastig worden, je moet in ieder geval bijhouden van welke client de sessie is (en de sessie wordt helaas verbroken bij het verlaten van een pagina ;) ).

Dus je moet in ieder geval al gaan denken aan cookies om de data bij de juiste persoon te krijgen, en dan met een clientside taal (js of ajax) elke x seconden de data doorsturen naar de server (waar je deze met bijv. php en mysql kan opslaan).

edit: @hierboven:
de window.unload is inderdaad een mooie manier om te controleren wanneer een client weggaat...
(wat javascript is, mocht je dat niet weten)

Maar aan je manier van schrijven en vraagstelling krijg ik het idee dat je vrij weinig (echt) begrijpt van scripten...dus dat kan nog een flinke klus gaan worden :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 16:51 ]

Pagina: 1