Als het goed is zou dat toch in de handleiding moeten staan? (mits je die hebt)...havana schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:19:
Volgende week ga ik op vakantie met de Peugeot 306 hatchback 5 deurs uit 1994. De achterbank is neerklapbaar. Ik vroeg me echter af of deze achterbank ook makkelijk compleet te demonteren is. Zou wel handig zijn aangezien ik alle extra ruimte goed kan gebruiken.
Ik weet van de Mazda Primacy uit 1999 (heeft mijn pa) dat de achterbank/stoelen met 2 handelingen los te halen zijn. Zit er niet een hendel in de achterbak? (Ik ken het intrieur van de 306 HatchBack niet).
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Ik heb het vage idee dat het niet de bedoeling is dat eindgebruikers de achterbank in een 306 eruit gaan halen. Wil niet zeggen dat het niet zonder al te veel moeite mogelijk is natuurlijk.remy007 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:34:
[...]
Als het goed is zou dat toch in de handleiding moeten staan? (mits je die hebt)...
Ik weet van de Mazda Primacy uit 1999 (heeft mijn pa) dat de achterbank/stoelen met 2 handelingen los te halen zijn. Zit er niet een hendel in de achterbak? (Ik ken het intrieur van de 306 HatchBack niet).
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het is toch een kwestie van bouten losdraaien?havana schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:19:
Volgende week ga ik op vakantie met de Peugeot 306 hatchback 5 deurs uit 1994. De achterbank is neerklapbaar. Ik vroeg me echter af of deze achterbank ook makkelijk compleet te demonteren is. Zou wel handig zijn aangezien ik alle extra ruimte goed kan gebruiken.
Als je de zittingen naar voren hebt geklapt, zie je meteen welke bouten je moet hebben.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik zal vrijdag even kijken of het lukt en zo mogelijk wat foto's maken
Waarom vrijdag??? Beste is het optijd proberen... zodat je vrijdag weet hoe het moethavana schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:51:
Heren, bedankt voor de tips.
Ik zal vrijdag even kijken of het lukt en zo mogelijk wat foto's maken
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Ik ga pas zaterdag weg dus ik heb de hele vrijdag om te kloten
[ Voor 37% gewijzigd door havana op 17-06-2007 10:20 ]
Voor de rugleuning moet je de bouten van het scharnier losdraaien die normaal onder de zitting zitten, appeltje eitje!
[ Voor 15% gewijzigd door Zeeuw op 18-06-2007 22:45 ]
Read the badge, Bitch!
Ik heb ook een aantal keer alleen de zittingen eruit gehaald. dat is niet veel werk en je houdt een mooie laadruimte over.
Dit doe ik ook altijd met mijn 307 (zoals boven opgemerkt). De ruimt die je krijgt door de rugleuning eruit te halen valt m.i. weg tegen het voordeel van een vlakke laadvloer, je kan met lading schuiven etc.wmeester schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:04:
Persoonlijk zo ik echter alleen de zittingen eruit halen. Als je ook de neergeklapte rugleuning eruit haalt dan heb je geen vlakke laadvloer meer. De kans dat je wat beschadigd is ook groter.
Ik heb ook een aantal keer alleen de zittingen eruit gehaald. dat is niet veel werk en je houdt een mooie laadruimte over.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het demonteren was nog geen 5 minuten werk. De zittingen zitten alleen geklemd en wip je er zo tussen uit zonder gereedschap. De rugleuningen zitten elk met twee 15mm bouten vast. Met een ratel een simpel klusje. Je hebt dan inderdaad geen volledig vlakke laadvloer, maar als je gaat kamperen is dat niet zo erg. Slaapzakken, matjes, stoeljes en kleine kratjes pasten er prima in.
Al met al lukte het om flink wat kampeerspullen, 3 weekendtassen, 2 racefietsen, 4 wielen in een Peugeot 306 te krijgen waarbij de binnenspiegel ook nog bruikbaar was
Toch wel een groot voordeel, aangezien het a) keihard regende op heen en terugweg, b) je niet lekker gaat scheuren door Duitsland met 2 fietsen op het dak.
[ Voor 11% gewijzigd door havana op 03-07-2007 17:05 ]