Toon posts:

Hulp gevraagd bij vergelijking workstation-laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede-tweakers,
Gister heb ik een laptop aangeschaft, aangezien mijn ouders ook hun eigen pc willen.
Nu twijfel ik echter wat ik zelf beter kan nemen(mijn eisen liggen aanzienlijk hoger dan die van hun, op gebied van performance-gamen)
Zij willen feitelijk gewoon een film kunnen draaien en microsoft office 2007, wat op beiden systemen wel zal runnen.
Nu vroeg ik me af of de laptop die ik binnen heb gehaald, beter is dan mijn huidig systeem, en of het wel verstand is om een laptop een flink aantal uur te gebruiken. Daar valt dus onder contstant op school, gamen, huiswerk downloaden enz.. wat neer zal komen op zo'n 12 uur per dag dat het systeem actief is.
Nu lijkt het me dat de grootste bottleneck bij laptops zal zijn de videokaart.
Wat ik dus kortweg graag zou willen zien is: Welk systeem ik het best kan gebruiken(onderbouwing is nooit weg;) )
Specificaties zijn als volgt

Laptop
http://www.laptops4u.nl/i...fa0f1sds9s3qrtbl22nja2t95
Dit is niet bedoeld als spam oid, en ben er ook niet van de op hoogte of dit hieronder valt, zo ja, post ik vervolgens wel een opsomming ipv de link

Workstation
Besturingsysteem: Windows xp home edition
Fabrikant: Packard Bell NEC
Bios: Phoenix - Awardbios v6.00pg
Processor: AMD Athlon(tm) 2600+, MMX, 3dNow, ~2.1 ghz
Geheugen: 512 MB
Videokaart: Gigabyte radeon 9200
chiptype: Radeon 9250/9200 series AGP
geheugen: 128 mb
Harde schijf Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133

Als ik zo zelf naar de specs kijk hoor ik overduidelijk te kiezen voor de laptop.. afgezien van de 5200 rpm van harde schijf.
Verder vraag ik me dan ook nog af of een laptop wel berekent is op veelvuldig gebruik of dat ik daarom beter mijn workstation kan houden
(vooral van videokaarten heb ik zelf geen benul)

b.v.d.

Verwijderd

Die laptop is natuurlijk veel jonger dan je werkstation en ook sneller. Alle spellen die je nu op je werkstation kan spelen zullen daarop ook wel werken maar verwacht geen krachtige game machine voor de nieuwste spellen. http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Je videokaart is nr 42. van de 9200 moet je zelf even een benchmark opzoeken en die vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:19:
Die laptop is natuurlijk veel jonger dan je werkstation en ook sneller. Alle spellen die je nu op je werkstation kan spelen zullen daarop ook wel werken maar verwacht geen krachtige game machine voor de nieuwste spellen. http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Je videokaart is nr 42. van de 9200 moet je zelf even een benchmark opzoeken en die vergelijken.
Bedankt voor je reactie, ik heb idd wat benchmarks bekeken en denk dat ik voor een laptop zijnde wel een aardige videokaart heb. Mijn verwachtig was dan ook niet bepaald dat ik een krachpatser in huis heb gehaald. Maar degelijk photoshoppen, gamen en msn enz tegelijk draaien zou geen probleem mogen vormen. Gamen op mid-settings momenteel dan ;)