Toon posts:

Nieuwe DVD-drive niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een Samsung 16X IDE DVD SH-D162C (wat mij opviel was dat hier geen handleiding of cd-rom bij zat) gekocht.

Deze heb ik aangesloten op de pc, maar wanneer de pc was opgestart werd er bij "Deze computer" geen nieuwe drive aangegeven. Ook bij apparaatbeheer stond er geen nieuw station bij.

Aangezien ik ook een andere CD-Rom drive in de pc heb zitten, heb ik de kabels verwisseld, om zo te kijken of dat de oorzaak was. Nu werd de Drive wel in de bios aangegeven, maar na het opstarten van windows was alles hetzelfde. De andere CD-Rom drive werd dus ook nog aangegeven bij "Deze Computer" en werkte nog perfect.

Wel is het zo dat van de nieuwe drive de lampjes branden en je er een schijf in kunt doen. Maar deze schijf wordt niet herkend. Heb het ook met een windows xp cd geprobeerd en dan de pc vanaf deze drive opstarten, maar dat gaf ook geen resultaat.

Moet ik nu concluderen dat de nieuwe DVD-drive kapot is?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:49
probeer de jumper eens op master te zetten als hij als enige aan de kabel hangt

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
heb ik ook een keer gehad ligt aan de jumpers deze op master of slave te zetten

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, let op je jumperinstellingen. Daarnaast worden vrijwel alle DVD spelers/branders bulk verkocht, dus zonder doosje, boekje en CD. Doosje heb je niet nodig, een boekje zou erg kort worden voor zo'n simpel apparaat en drivers heb je niet nodig.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Kabel goed om?
probeer eens te booten met de nieuwe DVD drive op Master. andere er dan even achterheen halen. allebei de drives tegelijk op master of slave werkt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door vingerfrits op 16-06-2007 19:05 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT