Nadat ik veel problemen heb gehad met mijn internetprovider, heeft de provider een monteur langs gestuurd (uiteindelijk geconcludeerd dat het hun eigen schuld / fout was) en de boel gerepareerd. Voor meer info, zie dit topic.
Uiteindelijk 'werkt het', maar niet naar tevredenheid. Dat ik elke keer als ik mijn computer opstart 20 - 30 minuten moet wachten voor dat ik een (DHCP) ip adres krijg, heb ik inmiddels opgevangen met een router die altijd aan staat.
Nu heb ik wat snelheidstests gedaan, omdat de snelheid uiterst belabberd is.
De resultaten van één van deze tests zijn:
Downstream TCP: 1,30 Mbit/s
Downstream UDP: 3,32 Mbit/s
Upstream TCP: 671,15 kbit/s
Upstream UDP: 872,15 kbit/s
De resultaten zijn trouwens stabiel, ze wijken slechts een paar procent af elke keer.
Behalve het feit dat dit niet toereikend is voor een 8 Mbit abonnement, gaat mijn vraag nu over het verschil tussen TCP en UDP.
Er wordt ruim 2,5 keer sneller gedownload over UDP dan over TCP. Het is bij mij bekend dat UDP de pakketjes niet controlleert.
Kan het gewoon botweg gezegd worden dat 6 van de 10 pakketjes kwijt raken?
Is het te controlleren OF er UDP pakketjes kwijt raken en / of waar dat gebeurt?
Is het normaal dat de UDP downstream zo veel hoger ligt dan TCP downstream?
Uiteindelijk 'werkt het', maar niet naar tevredenheid. Dat ik elke keer als ik mijn computer opstart 20 - 30 minuten moet wachten voor dat ik een (DHCP) ip adres krijg, heb ik inmiddels opgevangen met een router die altijd aan staat.
Nu heb ik wat snelheidstests gedaan, omdat de snelheid uiterst belabberd is.
De resultaten van één van deze tests zijn:
Downstream TCP: 1,30 Mbit/s
Downstream UDP: 3,32 Mbit/s
Upstream TCP: 671,15 kbit/s
Upstream UDP: 872,15 kbit/s
De resultaten zijn trouwens stabiel, ze wijken slechts een paar procent af elke keer.
Behalve het feit dat dit niet toereikend is voor een 8 Mbit abonnement, gaat mijn vraag nu over het verschil tussen TCP en UDP.
Er wordt ruim 2,5 keer sneller gedownload over UDP dan over TCP. Het is bij mij bekend dat UDP de pakketjes niet controlleert.
Kan het gewoon botweg gezegd worden dat 6 van de 10 pakketjes kwijt raken?
Is het te controlleren OF er UDP pakketjes kwijt raken en / of waar dat gebeurt?
Is het normaal dat de UDP downstream zo veel hoger ligt dan TCP downstream?