Toon posts:

E6600: Twijfels tussen Mobo en RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al van plan mijn PC te upgraden met een nieuw Mobo/CPU/Geheugen.

Gezien de prijs/prestatie verhouding ga ik voor een E6600. Na lang zoeken voor een geschikt moederbord zijn er verschillende boards aangeraden, en ik snap niet helemaal het verschil ertussen.

Alle boards moeten met de HD2900 om kunnen gaan en RAID bezitten.

Asus P5B Deluxe (PW)
Relatief goedkoop
Goed overclockbaar
Stabiele RAID

Asus P5K Deluxe (PW)
Crossfire
Snel icm DDR2-1066 RAM (?)
Iets meer aansluitingen dan P5B (?)

P5N32-E SLI Plus (PW)
Dual x16 PCI Express
Iets meer aansluitingen dan P5B (?)

Gigabyte P35-DQ6 (PW)
1333MHz FSB ondersteuning in tegenstelling tot de andere boards
Beste overclockbaar (?)

Kloppen die impressies enigszins? Welke zouden jullie kunnen aanraden?

Als RAM is de keuze tussen:

GeIL GX22GB6400UDC
G.Skill F2-6400CL4D-2GBPK
Team Xtreem TXDD2048M800HC4DC-D

OCZ RAM heeft nogal wat problemen met de P5B, ondanks BIOS updates? Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de voordelen van een bepaald merk zijn, dus hopelijk kan iemand mij helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 15:12 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat SLI bord heb je sowieso niets aan met een ATI kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt, die hebben Crossfire toch? Is er een equivalent die well Crossfire ondersteunt?

• PilatuS
  • Niet online
De P5W DH ondersteunt wel Crossfire. Dat bord heeft ook weer wat extra dingen zoals Wifi.

Verwijderd

Topicstarter
Dan is de P5K weer beter gereviewed.

Zou het dan waard zijn om 1066MHz ipv 800MHz RAM te nemen? Dit is wel bijna twee keer zo duur.

Tevens lijkt het of al die OCZ RAM voor NVIDIA vooral bedoeld is?

• PilatuS
  • Niet online
Met 800MHz RAM kan je al tot 400x9 met de E6600. Dat is dus 3.6GHz en een OC van 50%. Als je verder wilt klokken dan die snelheid heb je pas iets aan sneller RAM.

Ik zou gewoon voor 2x1GB PC6400 Corsair oid gaan. Werkt prima en is niet al te duur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PilatuS schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:52:
Dat SLI bord heb je sowieso niets aan met een ATI kaart.
Dat is natuurlijk niet waar. SLI kun je niet gebruiken, maar je kunt prima een ATI kaart in een plank met SLI duwen en andersom. Ik draait een P965 chip met een Nvidia kaart.

Je kunt alleen geen gebruik maken van 2 kaarten die gekoppeld zijn (2 losse videokaart kan natuurlijk wel).
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:50:
Ik was al van plan mijn PC te upgraden met een nieuw Mobo/CPU/Geheugen.
Als RAM is de keuze tussen:

GeIL GX22GB6400UDC
G.Skill F2-6400CL4D-2GBPK
Team Xtreem TXDD2048M800HC4DC-D

OCZ RAM heeft nogal wat problemen met de P5B, ondanks BIOS updates? Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de voordelen van een bepaald merk zijn, dus hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik zou het ram juist uitkiezen op basis van het bordje dat je neemt. Kijk gewoon of het ram op de QVL lijst staat of dat er issues bekend zijn.

Persoonlijk zou ik voor de Gigabyte gaan, vooral omdat mijn ervaringen met die plankjes gewoon goed is (ik heb er nu een hele zooi gehad en eigenlijk werkte ze allemaal prima).

• PilatuS
  • Niet online
Dat is natuurlijk niet waar. SLI kun je niet gebruiken, maar je kunt prima een ATI kaart in een plank met SLI duwen en andersom. Ik draait een P965 chip met een Nvidia kaart.

Je kunt alleen geen gebruik maken van 2 kaarten die gekoppeld zijn (2 losse videokaart kan natuurlijk wel).
Ik bedoelde het meer zo van, waarom een SLI bord kopen met een ATI kaart. Betaal je extra voor 2x PCI-e waar je geen gebruik van gaat maken. Tuurlijk werkt die kaart er wel in.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de meerwaarde van de Gigabyte boven de Asus P5B Deluxe?

De Gigabyte is namelijk wel 50 euro duurder.
Pagina: 1