Laptop: door de bomen het bos niet meer zien!

Pagina: 1
Acties:

• harryprog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
Dag allen,

Ik lees nu een tijdje topics over laptops omdat ik op zoek ben naar een nieuwe laptop. Alleen hoe meer ik lees, hoe verwarder ik raak. Ik weet het allemaal niet meer. Wie kan mij van advies voorzien?

Voorwaarden:
- Prijs: zo goedkoop mogelijk natuurlijk, ik reken op rond de 800 euro.
- Beeld: max. 17", evt. 15" is een optie.
- HD: min.120GB
- Cardreader is een pré, maar niet noodzakelijk.
- Ik neem aan dat er op elke laptop tegenwoordig een wireless lan op zit.

Voor de rest:
Het wordt een laptop die primair bedoeld is voor de studie, dus voornamelijk internet en tekstverwerking. Af en toe moet het mogelijk zijn om, bijvoorbeeld op vakantie/locatie, een hele snelle Photoshop-bewerking te doen (camera-raw en eventueel levels en curves). Uitgebreid PS-werk doe ik wel op m'n desktop als ik weer thuis ben. Ik hoef niet het beste van het beste, maar wel een degelijk apparaat.

Als besturingssysteem wil ik XP omdat ik vele berichten gehoord/gelezen heb dat Vista alleen maar voor de leukigheid is en ontzettend veel geheugen kost. Op mijn desktop heb ik XP en dat voldoet ruim aan mijn werkzaamheden. Meer heb ik dus niet nodig. Maar wellicht kan iemand sprookjes uit de wereld helpen en maakt het helemaal niet uit welk systeem ik kies. Verdere software is niet nodig, dus daar kan op bezuinigd worden.

Wat betreft de processor: Dual core schijnt, vooral vanwege de incidentele PS-werkzaamheden het beste te zijn. Toch? Maar hoe snel? Geen idee wat de zin of onzin is van die paar megaherz meer of minder. Dus dat staat wat mij betreft vrij, zolang het de werkzaamheden niet belemmert.

Intern geheugen: Met XP schijnt 1GB genoeg te zijn, met Vista 2 GB? Of is dit onzin?

Accu: Niet het meest interessant. Meestal zit ik wel in de buurt van een stopcontact. Een gemiddelde voldoet uitstekend.

Kortom, eigenlijk staat een heleboel open, maar wat ik al zei, ik zie, door de vele tegenstrijdige informatie, de zin of onzin van de verschillende mogelijkheden niet meer. Alvast bedankt voor tips en suggesties!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
Een Dell 6400 voldoet aan je eisen.

PSN: djmurcielago

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Denk dat je zelf toch echt wat alternatieven op moet gaan noemen ipv 'n boodschappenlijstje!
Topics waar je wat info uit zou kunnen halen zijn onder andere:
Office Budget Laptop tot 800 E
\[€700-€750] Nieuwe laptop
[Budgetlaptop] Laptopdilemma

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit