[Vista] Image terug zetten

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Onlangs heb ik mij een laptop in de aldi gekocht van Medion.
Toen ik de laptop de eerste keer aanzette startte hij een soort ghost programma op waar ik vervolgens een selectie moest maken van de taal waarin Vista geïnstalleerd moest worden. De image is zonder problemen terug gezet en alles werkte naar behoren. Aangezien wij op school binnekort met vmware en verschillende windows versies hieronder moeten gaan werken wou ik er toch Windows Xp op zetten aangezien dit minder prestaties van het systeem nodig heeft dan Vista. Zo gezegd zo gedaan , alleen ben ik vergeten er rekening mee te houden dat er geen drivers voor Xp waren van de laptop. Dus heb ik toen handmatig Vista geïnstalleerd met een bijbehorende cd maar sindsdien heb ik alleen maar problemen met Vista. Ik heb alle drivers handmatig moeten installeren en ik denk dat er hier vanal misgaat. Daarom wou ik de image van vista die op de andere partitie staat terug zetten alleen staat er nergens op de bijgeleverde cd's iets om deze mee terug te zetten. Iemand een idee???

Verwijderd

Wat je wel eens tegenkomt is dat men dan een hidden partie hebben waar de image gewoon op staat. Ze nemen dan gewoon een stukje van de hd ruimte voor de image en creeren daar een aparte partitie. Die kan dan aangeroepen worden. Geen idee of dit ook in jouw geval is.
Heb je er ook een aparte installatie of recovery cd er bij gekregen?

• ddkiller0900
ik heb 2 partities en op 1 partitie staan de drivers en de ghost images en nog wat extra programma's zoals nero, bullguard, ...
Ik heb een recovery cd erbij zitten maar als ik hiermee op start installeerd ie gewoon windows vista en moet ik achteraf alle drivers zelf installeren terwijl ik die image wil terug zetten. Vista crasht laatste tijd vaak en ik wil weten of het aan mijn eigen installatie ligt. Heb eerst vista geïnstalleerd, chipset drivers en daarna de rest zoals netwerk, videokaart, ... En daarna updates van vista afgehaald.

Verwijderd

Als het ghost images zijn die je op je 2de partie hebt staan is het dan geen idee om de norton ghost te installeren en daarmee de image terug te zetten die op je 2de partie staan? Dat zou je norton ghost vanuit windows kunnen opstarten, zeggen dat hij image moet terugzetten. Dan reboot windows en wordt de image teruggezet en klaar? Of zie ik nu iets over het hoofd?

• ddkiller0900
Dat zou heel fijn zijn alleen werd norton ghost niet bij de laptop geleverd en om nu speciaal norton ghost aan te schaffen vind ik ook beetje te gek..

Heb nu norton ghost van iemand geleend maar vind hier nergens de optie om een .gho bestand terug te zetten. Heb zeker de corporate edition nodig ....

[ Voor 33% gewijzigd door ddkiller0900 op 18-06-2007 23:00 ]