Toon posts:

Krijg m'n TB1000 niet hoger?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn proc niet hoger dan de standaard snelheid zelfs niet op 1050 mhz.

Unlocken is toch alleen nodig als je de fsb wil verhogen naar bv 133 mhz?

Wel save ik mijn nieuwe instellingen naar mijn cmos geheugen.
Na opstarten is het gewoon weer een eigenwijze tb 1000 op 10x 100 mhz.|:(|:(|:(

Wat nu? Ik heb toch niet voor niets pc133 mem en een ktA.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
gebruik de search ff ofzo!!!!!!!

unlocken is voor de multiplier en FSB kan ja altijd doen als je mobo dat toelaat, met de FSB trek je gelijk je hele systeem mee

multiplier alleen je proc

er staan nu wel weet ik veel hoeveel topic's dat dit toch wel heer erg voor de hand ligt kijk eerst ff voordat je wat vraagt! ik heb nog eingelijk gek dat ik antwoord. |:(
maargoed tweaker is tweaker :)

edit:

he krijg wat dis mijn 400 post!

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Unlocken die proccesor en het voltage omhoog gooien en deze generatie van de amd tb werkt nog niet op een fsb van 133

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 15:21 schreef Warez het volgende:
Unlocken die proccesor en het voltage omhoog gooien en deze generatie van de amd tb werkt nog niet op een fsb van 133
Ben nog een newbe tweaker zoals je ziet!
Voltage?
op 8x133= 1064 mhz????

Verwijderd

Hoeveel je de FSB ook wilt veranderen,

DE AMD-PROC MOET ALTIJD GEUNLOCKED WORDEN!

Hoeveel je ook wilt overklocken, al is het 2 mhz, unlocken moet altijd.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Man man man... Lees ff de manual van je mainboard! Daar staat duidelijk in dat je je mem op 133MHz kan laten lopen terwijl je busje gewoon op 100MHz staat. En anders had je dat ook al kunnen weten omdat dat al 10000000 keer op GoT behandeld is. UTFS :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je hoeft een AMD niet te unlocken om de fsb optevoer.

kwnie of je kt133 of kt133a, want als je de kt133 hebt dan klopt het dat de je de 1050 niet haalt want die trekt in de meeste gevallen niet meer dan 1040.
Zie hieronder.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Je had inderdaad ff de search kunnen gebruiken. Maarja. Ik neem aan dat je je cpu al unlocked hebt? Of hebje alleen nog maar de FSB zitten verhogen (Voor de FSB hoef je je CPU !NIET! te unlocken, dus dan krijg je em echt wel meer dan 2 MHzen hoger!) Maarja met die FSB kom je niet ver, althans niet ver genoeg :). Je weet waarschijnlijk al wel hoe je je CPU unlocked. Voor het geval van niet: Je moet je L1 brugjes verbinden om de CPU (multiplier) te unlocken.

het ziet er nu zo uit (indien niet unlocked)

L1 : : : :

dat moet zo worden:

L1 | | | |

Kijk wel een beetje uit en ga het niet haastig doen. Als de lijntjes elkaar raken heb je namelijk grote kans dat je je CPUutje weg kan gooien. Maarja als je dus die lijntjes gezet hebt kun je in de bios je multiplier aanpassen. Zet hem eerst eens op 10.5 daarna op 11.0. ga gewoon steeds iets hoger. Hou wel je CPU temp in de gaten! als ie onder de 55 graden blijft is het wel veilig. (anderen vinden onder de 65 oke maar dat wordt mij ietsjes te heet) Je hebt een proggie "VIA Hardware Monitor" bijgeleverd gekregen bij je bordje. Staat op de cd. Instaleer dat ff om je cpu temp in de gaten te houden. Als je je cpu niet stabiel krijgt kun je je CORE voltage ietsjes hoger zetten. Doe dit ook met kleine stapjes. Todat ie stabiel loopt. Blijf je CPU temp in de gaten houden!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Onzin, een KT133 kan goed gekoeld zelfs 110MHz halen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik ga snel kleuren.

Ander vraagje. Die L1 bruggen schijn je ook erg goed met lijm van auto achteruitverwarming (leuk scrabbelwoord) te kunnen plakken dan blijft de proc tenminste unlocked.

Waar?

• F0kke
Op donderdag 08 februari 2001 16:08 schreef Squeek het volgende:
Bedankt!

Ik ga snel kleuren.

Ander vraagje. Die L1 bruggen schijn je ook erg goed met lijm van auto achteruitverwarming (leuk scrabbelwoord) te kunnen plakken dan blijft de proc tenminste unlocked.

Waar?
Ehhh, ik zou niet gaan klooien met lijm. Als je ziet hoe klein die brugjes zijn. Ik zou ze gewoon inkleuren. Als ze vervagen en ze dus niet allemaal meer verbonden zijn dan is je CPU gewoon weer gelocked. Dan moet je gewoon alles uitgummen en overnieuw kleuren. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het bij iemand was vervaagt. Dus ik zou niet gaan plakken en knippen! :)

Verwijderd

Ja, maar dat is wel moelijker om goed te doen, die verf/lijm loopt een beetje uit.
(Bison electrisch geleidende lijm o.i.d.)

Ga dan maar vast naar een klein dun mesje zoeken, ik zag ergens dat dat goed helpt om de baantjes weer te scheiden.

Enneh.. in ieder geval gaat een Duron niet kapot als je per ongeluk de L1 baantjes verbindt.. Je moet natuurlijk wel bij de andere baantjes vandaan blijven, L2,3,4..
(Dan had die van mij allang op de eeuwige jachtvelden moeten grazen.. >:) )

Tbird denk ik dan toch ook niet.. :?

De huidige Tbirds schijnen trouwens al prima op FSB133 te lopen op een KT7-A. Je moet alleen zorgen dat je echt goed PC133 geheugen hebt en de boel umlocken zodat je 7,5*133=1Ghz loopt en niet 10*133=1,33Ghz.. dat kan soms wel lopen, maar dat nou vaak wil lukken... *D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Effe een beetje offtopic misschien, maar weet iemand of de komende CPU's met de nieuwe core ook compatible blijven met de oude KT133 borden? Dan zou je natuurlijk wel met de multiplier moeten gaan klooien om 'm op 100FSB te draaien, maar dat maakt niet zoveel uit. Het gaat me er gewoon om dat er nog een nieuwe CPU op dit bord kan zonder dat ik meteen weer een ander bord moet gaan nemen bij een upgrade naar pak 'm beet 1.6 of 1.7GHz.

• F0kke
Op donderdag 08 februari 2001 16:23 schreef Hooi het volgende:
Enneh.. in ieder geval gaat een Duron niet kapot als je per ongeluk de L1 baantjes verbindt.. Je moet natuurlijk wel bij de andere baantjes vandaan blijven, L2,3,4..
(Dan had die van mij allang op de eeuwige jachtvelden moeten grazen.. )
Ja? Ik had altijd gehoord dat je je CPU dan kon weggooien. Zijn er mensen die dit ECHT weten?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 16:59 schreef Exirion het volgende:
Effe een beetje offtopic misschien, maar weet iemand of de komende CPU's met de nieuwe core ook compatible blijven met de oude KT133 borden? Dan zou je natuurlijk wel met de multiplier moeten gaan klooien om 'm op 100FSB te draaien, maar dat maakt niet zoveel uit. Het gaat me er gewoon om dat er nog een nieuwe CPU op dit bord kan zonder dat ik meteen weer een ander bord moet gaan nemen bij een upgrade naar pak 'm beet 1.6 of 1.7GHz.
Ja. De FSB266 Tbirds (en Durons, maar ofdie echt komen..) daar heeft AMD van beloofd dat die gewoon met FSB100 kunnen lopen. Tof dus :P

(Is ook ergens wel logisch, de FSB is een functie van de mobo instellingen..)

quote(EvilFox):
--------------------------------------------------------------------------------

Ja? Ik had altijd gehoord dat je je CPU dan kon weggooien. Zijn er mensen die dit ECHT weten?

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, dat zeg ik toch net?? Is me al overkomen, baantjes slordig gekleurd, maakten contact, niette boottie op andere multi, weggummen en opnieuw proberen !!!!
Pagina: 1