[MCE 2005] Wil niet meer in S3-standby, enkel S2*

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:30

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, en ik heb werkelijk geen idee waar ik dit kan vinden om het op te lossen.

Ik heb een-of-andere compaq evo, die ik gebruik als mediacenter in mijn woonkamer. Hierop draaide tot voor kort Windows Vista Home Premium, geheel zonder problemen. Ik kon met mijn afstandbediening het ding in S3 stand-by zetten, waardoor hij dus wel zo goed als uit stond, maar ook wakker werd voor een TV opname.

Nu ben ik vanwege de beeldkwaliteit terug naar XP, de codecs geven daar een scherper beeld. Echter, nu krijg ik dat ding niet meer naar S3 stand-by, maar alleen naar S2.

Ik heb in het BIOS totaal geen mogelijkheden, ik kan daar alleen de boot-order aanpassen, het serienummer van de PC zien en dat soort simpele dingen. Geen mogelijkheden op gebied van energiebeheer.

Ik weet wel dat dat ding het aankan, gezien Vista het perfect voor mij in orde bracht.

Hoe moet ik nu te werk gaan, het liefst zonder herinstallatie, zodat ik in XP de boel weer naar S3 kan zetten?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
"een of andere compaq-evo": welke van de tientallen zoniet honderden modellen?
Al je drivers zijn up to date? En weet je zeker dat je in de bios niet meer opties hebt? Kan het zijn dat die met een password beveiligd zijn? Bij vele HP/Compaq's schiet de bios na 3x naar een soort half read only modus.
Heeft het eerder wel gewerkt met XP MCE 2005? Titel ietsje aangepast :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sus

sus

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:53:
"een of andere compaq-evo": welke van de tientallen zoniet honderden modellen?
Al je drivers zijn up to date? En weet je zeker dat je in de bios niet meer opties hebt? Kan het zijn dat die met een password beveiligd zijn? Bij vele HP/Compaq's schiet de bios na 3x naar een soort half read only modus.
Heeft het eerder wel gewerkt met XP MCE 2005? Titel ietsje aangepast :)
Als ik zou weten welke evo het is, dan zou ik dat er zeker bij zetten :). Probleem is dat het enige stickertje waar het type-nummer op staat (aan de zijkant dus), niet meer aanwezig is. Ik _denk_ dat het een D510S is, maar dat baseer ik puur op de plaatjes van google en de specs van hp (en die 2 gecombineerd). De drivers heb ik up-to-date, en zijn ook gecontrolleerd met Lavalys Everest.

Qua bios, er zijn geen wachtwoorden aanwezig, daar wordt ook niet om gevraagd. De opties zijn er gewoon niet. En anders zou ik niet weten waar ik ze tevoorschijn moet toveren. Ik heb alle menu-entry's geprobeerd.

En zoals ik al aangaf, het heeft met Vista goed gewerkt, XP MCE heb ik er nooit eerder op gehad.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50
Probeer MST eens, erg handig tooltje voor MCE systemen.

• sus

sus

Topicstarter
Voor zover ik nu kan zien is dat inderdaad de oplossing :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
sus schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Als ik zou weten welke evo het is, dan zou ik dat er zeker bij zetten :). Probleem is dat het enige stickertje waar het type-nummer op staat (aan de zijkant dus), niet meer aanwezig is. Ik _denk_ dat het een D510S is, maar dat baseer ik puur op de plaatjes van google en de specs van hp (en die 2 gecombineerd).
Er zou dan ook een serienummer op moeten staan. Als je daar via de HPsite het model niet mee kan bepalen kan je de HP supportdesk bellen... maar zo te zien ben je er nu al uit :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sus

sus

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:42:
[...]

Er zou dan ook een serienummer op moeten staan. Als je daar via de HPsite het model niet mee kan bepalen kan je de HP supportdesk bellen... maar zo te zien ben je er nu al uit :P
dat serienummer staat op hetzelfde stickertje als het typenummer ..... :+

• sus

sus

Topicstarter
voor de laatste keer :+

Ik heb het proggie nu 2 dagen in gebruik, en ideaal. Hij zet nu ook de boel weer in S3 na een opname, perfect dus :) Aanrader voor iedereen met MediaCenter !
Pagina: 1