Toon posts:

Geheugen nu aankopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met de momenteel toch wel lage prijzen voor DDR2 geheugen en het geheugen dat ik op azerty heb gezien:
http://azerty.nl/producte...dr2-pc6400-800mhz-2x.html
Begin ik te twijfelen of ik nog 1.5 maand tot ik systeem bestel (met risico dat geheugenrpijzen al stijgen) of dat ik het nu aankoop.

€71.33 voor 2GB Team PC6400 geheugen is toch spotgoedkoop niet ? :O

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk nooit op voorhand de prijzen voorspellen met 100% nauwkeurigheid maar het lijkt me waarschijnlijker dat de geheugenprijzen zullen stijgen dan dat ze verder dalen. Een aantal producenten hebben immers de productie stilgelegd en je ziet steeds meer computers met 2GB geheugen standaard. Dit betekent dus minder aanbod en meer vraag = stijgende prijzen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Veel goedkoper wordt het niet vrees ik, gewoon kopen. Er wordt tegenwoordig verkocht onder de productieprijs, omdat er teveel geheugen is.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Nu kopen, lager zal het niet echt worden.
Heb ook mijn systeem voorzien van een flinke stoot geheugen.

In November 2006:
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX € 244.50

Nu:
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX € 89,50

Ik bedoel maar. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
het enige nadeel is dat het CL5 is maar veel verschil t.o.v. is dit nie hoop ik ?
Ook staat het niet op de support list van de gigabyte p35 DS3R.
hmm

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:12:
het enige nadeel is dat het CL5 is maar veel verschil t.o.v. is dit nie hoop ik ?
Ook staat het niet op de support list van de gigabyte p35 DS3R.
hmm
Kijk anders eens op de alternatieve QVL op jzelectronic.de

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
Nu kopen, prijzen zijn op dit moment alweer stijgende. (zie dramxchange)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
De reden dat geheugen goedkoper word is:
- Er is veel geheugen op de markt
- DDR3 komt er binnenkort aan. Sterker nog, je kan het al krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
theroman schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:33:
[...]

Kijk anders eens op de alternatieve QVL op jzelectronic.de
Dat is een Duitse site en men Duits is nog niet zo ver gevorderd :O. Directe link plz ?

edit: Weet er iemand waar ik crucial ballistix kan kopen ? Had ergens gelezen dat je van die PC5300 ze al gemakelijk op 800Mhz kon laten lopen ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 14:23 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Bedankt voor de reply's. Het heeft mij ook overtuigd om nog geheugen bij te kopen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb een site gevonden komlett.nl
Maar daar zijn de goede (prijs kwaliteit) uitverkocht of komen ze maar binnen op 3 july :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:24:
Heb een site gevonden komlett.nl
Maar daar zijn de goede (prijs kwaliteit) uitverkocht of komen ze maar binnen op 3 july :(
Neem http://tweakers.net/pricewatch/cat/625 hier eens een kijkje. Dan moet je toch wel een winkel kunnen vinden lijkt me.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Sypher schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:36:
De reden dat geheugen goedkoper word is:
- Er is veel geheugen op de markt
- DDR3 komt er binnenkort aan. Sterker nog, je kan het al krijgen!
Ik betwijfel me of de introductie van DDR3 de prijzen van DDR2 geheugen doen dalen. Sterker nog de prijzen van DDR zijn ook niet bepaald gedaald bij de introductie van DDR2 geheugen, en in vele gevallen is DDR geheugen zelfs duurder dan DDR2 geheugen. Kijkend naar economische wetten klopt dat ook. Fabrikanten zetten de productie van DDR op een laag pitje of stoppen ermee om DDR2 geheugen te gaan produceren (zie lager aanbod -> prijsstijging).

Aan de topicstarter:
Voor zover ik me kan herinneren was er enkele weken terug nog een nieuwsbericht op de FP waarin stond dat ram veelal verkocht werd aan lagere prijs dan de kosten om het te produceren, en dat een laagtepunt eind mei begin juni verwacht was. Ook was vermeld dat de leveranciers grote hoeveelheden geheugen inkochten waardoor een lage prijs stand kon houden tot begin 2008 (let wel dit betekent niet dat de prijs niet kan stijgen, maar wel dat het niet direct de oudere prijs zal evenaren).

[ Voor 26% gewijzigd door Flying op 16-06-2007 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Ik koop het dan deze week aan (maandag bestellen). Maar euh.
Heeft er nog iemand die alternatieve memory support list voor de Gigabyte P35 DS3R want die van hun site heeft wel weinig keus é.
En zou ik €20(circa) meer betalen voor CL4 inplaats van 5 ? (veel verschil ?)

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Hier heb je een volledig overzicht. Ikzelf ga voor Corsair TWIN2X2048 - 6400, en normaal in combinatie met dit bord, gezien die DS3 echt om te huilen is..

Verwijderd

Topicstarter
DS3 om te huilen ?

Verwijderd

Reviews lezen ipv hier een loze kreet neer te zetten? Bovendien is het off-topic.

Ontopic: Gewoon je geheugen deze maand nog halen, de prijzen zullen niet verder dalen, maar eerder rap omhoog schieten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 16:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://www.tweakers.net/pricewatch + filter vol koffiedik

Meer heb je niet nodig :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.