Toon posts:

[XP] Geen toegangsrechten na verslepen van mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb na een reboot van partitie C; en het opnieuw verslepen van mappen in partitie D;
geen rechten meer om bestanden op partitie D; te openen.
Wat ik heb de map "my docs" per ongeluk versleept naar een andere map in partitie D;
en heb deze daarna weer terug gekopieerd.
Hier is het probleem ontstaan dat nog wel in de map "my docs" kan komen echter is er geen bestand meer te openen. Afbeeldingen kunnen niet worden weergegeven, en documenten geven de volgende foutmelding; het document kan niet worden geopend, de gebruiker heeft geen toegangsechten.

Ik heb windows xp home, en heb al geprobeerd in de veilige modus rechten te veranderen, dit leid echter tot geen resultaat.

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bij het verplaatsen binnen hetzelfde volume (schijf) nemen de bestanden hun rechten mee, bij kopiëren worden de rechten overgenomen van de bovenliggende permissies.

Je zou dus in Veilige modus op de bovenliggende map/folder weer de rechten moeten kunnen veranderen, per bestand wil je eigenlijk liever niet doen.

Je zou als alternatief nog kunnen kijken naar xcacls of icacls, dat is een commandline tool waar je dat ook mee kan doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt het nog steeds niet,
Ik heb volgens xp gewoon de rechten van admin. heb ook voor alle gebruikers de rechten op volledig gezet. Er is nog steeds geen mogelijkheid om afbeeldingen en bestanden te openen.

Wat nog wel raar is dat ik installatiebestanden (.exe) in dezelfde map wel kan openen...