Qmotion dvb 200i Mediacentre, ervaringen.

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-02 20:51

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Ik heb op het forum gezocht, maar kon er niets over vinden.
Hetzelfde geld voor google, buiten wat verkopers geen reviews.
Hoe dan ook, ik ga binnenkort verhuizen naar waarschijnlijk de laatste plek in Nederland waar geen kabel televisie is. (serieus). Dus ik moet een schotel nemen, om i.i.g. te kunnen genieten van mijn digitale tv.
Nu zit al enige tijd te twijfelen over een mediacentre, en na wat zoeken op internet kwam ik dus de Qmotion dvb 200i tegen.
Een Mooi design Vista Mediacentre met 2 kaartlezers geschikt voor Canal digitaal.

De qmotion advies prijs is 1699,- maar heb hem elders al gezien voor rond de 1400 euro.
Dit is dus de dvb-s versie (sataliet) incl 2. sat tuners (welke volgens mij al 250,- per stuk kosten)
Dus in verhouding vind ik de prijs wel redelijk, ik zou alleen wat ervaringen willen weten.
Mensen die deze pc hebben, of hebben gehad. Of net als ik er over zitten te twijfelen deze aan te schaffen. Ik kan dus ook nergens reviews vinden.
Iemand dus ervaringen en/of adviezen hierover?

Kleine aanpassing:

Reden waarom ik geen zelfbouw ga doen.

Ik heb 2 htpc's gebouwd, (en sowieso meer als 100 normale pc's), bij de htpcs heb ik veel problemen gehad. Zo had ik in een voor mijn ouders een haupauge win pvr500 kaart, welke toendertijd super slecht met sommige mobo's overweg kon, en dan ook nog bij de mobo's waar deze WEL mee overweg kan, moeite doen met installeren. Dit heeft tot veel koppijn gezorgd, vele herinstallatie's en gigantisch veel kostbare uren kwijt. Het 2e systeem was voor mijzelf, en was voorzien van een DVB-C van Firedtv. Pc inelkaar, niks aan de hand, firedtv........ niks firedtv. Apparaat gaf geen kik. Contact getracht op te nemen met firedtv, weer contact, weer contact, mail terug of ik het wel goed aangesloten had, (firewire op de firewire, molex op molex) ja dus. contact contact contact. heeft een jaar geduurd voor dat ze me eindelijk een nieuwe wilden opsturen.
Deze heb ik op de dag van ontvangst nog op marktplaats gezet, en er iemand anders wel gelukkig meegemaakt. Dit soort dingen steekt dus nauw, en aangezien ik al weinig vrije tijd heb, koop ik dus liever een kant en klaar oplossing, waar garantie op zit, en waar je vanuit kan gaan dat deze correct werkt, zo kwam ik dus bij de Q- Motion dvbs-200i.
Maar voordat ik weer een fout bega, liever een gebruikerservaring.

[ Voor 37% gewijzigd door Redwood op 18-06-2007 21:18 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Niemand die iets van deze machine weet??

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een review. Overweeg sterk de Qmotion aan te schaffen. Er is nog 1 andere commerciele keus; http://www.media-center.nl/?page=home. Zelfbouw kan natuurlijk altijd. In tegenstelling tot hierboven ga ik voor de DVB-C variant voor het @home netwerk. Heeft er al iemand info?

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
http://www.hardware.info/...enter__USB_monitor__UMPC/

wat ik zelf tegen kwam.
Een hardware.info tv review over de qmotion!!!!!