Selecteren tekst in nieuwsberichten

Pagina: 1
Acties:

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Op het moment is het zo dat je geen stukjes tekst kunt selecteren en kunt kopieren om bijvoorbeeld deze weer te gebruiken in je reactie.

Als je iets in het nieuwsbericht probeerd te selecteren dan heb je OF heel de pagina OF je hebt niets.

Waarom is dit nu opeens en kan hier wat aan gedaan worden?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is schijnbaar een bug in IE, want hier in FF of Opera gaat het wel goed. Welke browserversie heb je?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Darkprince1234
versie 6.0.2900.2180

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat dat aan jouw ligt, ik kan hier gewoon prima delen copy'n'pasten..

Ey!! Macarena \o/

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bekend probleem voor versie 6 van IE idd

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
AtleX schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:53:
Is schijnbaar een bug in IE, want hier in FF of Opera gaat het wel goed. Welke browserversie heb je?
Het werkt in IE gewoon goed hoor ;)
* sanfranjake wordt een beetje moe van al die mensen die gelijk "bug in IE" roepen :z

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
sanfranjake schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:56:

[...]

* sanfranjake wordt een beetje moe van al die mensen die gelijk "bug in IE" roepen :z
Begrijpelijk in jouw geval, maar het is toch echt zo. Als ik het hier probeer (met IE versie 6.0.2900.2180) kan ik alleen het gehele artikel selecteren, niet één zin of woord. In Firefox en IE7 gebeurt dit niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Rone op 16-06-2007 12:02 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• mithras
  • Niet online
sanfranjake schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:56:
[...]

Het is wel degelijk een bug in IE, alleen eentje die verholpen is in IE7 ;)

crisp wist ervan, maar vond het geloof ik niet de moeite om voor deze browser het op te gaan lossen dmv hacks. Een andere browser gebruiken of updaten naar IE7 is de oplossing :)

Verwijderd

De grap is dat ik dit probleem ook had toen de nieuwe frontpage net gereleased werd (AvantBrowser 11.0 build 39, gebruikmakend van de engine van IE 7.0.5730.11), maar ik kijk net weer, en nu heb ik het probleem niet. Geen idee of ik iets veranderd heb (kan het me niet voorstellen) of dat er misschien bij t.net iets veranderd is.

• Darkprince1234
Ja ok ,het ligt aan mij zeggen we dan, das natuurlijk wel tegemakkelijk.

Ik heb trouwens net versies
6.2800.1106
6.2900.2180
geprobeerd en deze vertonen (op andere pc's overigens) hetzelfde probleem.

Edit:
@Yoeri
Bekend probleem? ok, maar wordt er iets aangedaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Darkprince1234 op 16-06-2007 12:10 ]

• mithras
  • Niet online
Darkprince1234 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:05:
Ja ok ,het ligt aan mij zeggen we dan, das natuurlijk wel tegemakkelijk.

Ik heb trouwens net versies
6.2800.1106
6.2900.2180
geprobeerd en deze vertonen (op andere pc's overigens) hetzelfde probleem.
Misschien omdat beide versies beginnen met hetzelfde cijfertje. De reactie van crisp die ik bedoelde was trouwens de volgende:

crisp in "Wat vinden we van [s]het[/s]de nieuwe T...."
Femme schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:31:
IE6 heeft daar last van. De oorzaak is me niet duidelijk (misschien een layer zonder inhoud met hoge z-index die bovenop de tekst ligt?). In Firefox en IE7 komt het probleem niet voor.
Nee, dat heeft niets met lege 'layers' (NS4 is ook allang dood hoor, <layer> dus ook :P) of z-indexen te maken maar puur met het feit dat IE, en dan in toenemende mate bij afnemend versie-nummer, een brakke browser is.

Ik meen me te herinneren dat het forum hier in het begin ook last van had en ik dat met het forceren van hasLayout op een containing element heb opgelost; ik kan kijken of ik dat op de FP ook op een eenvoudige manier kan oplossen maar het probleem is altijd dat als je 1 ding fixed in IE er ergens anders weer iets fout gaat :P

IE6 moet gewoon zo snel mogelijk dood ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier al even naar gekeken maar ik kon hier in redelijke tijd geen werkende workaround voor vinden (de workarounds die het probleem oplosten veroorzaakten juist nog grotere problemen in de layout).
IE6 is een B-grade browser en zodoende hebben wij een best-effort policy mbt ondersteuning hiervan en bieden wij geen garanties dat het volledig werkt zoals het in A-grade browsers doet (meest recente versies van o.a. Firefox, Opera en in mindere mate ook IE7).

Verdere pogingen om dit probleem voor IE6 op te lossen hebben dus een erg lage prioriteit.

Intentionally left blank

• comecme
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08-2025
Is het dan misschien wel mogelijk om bij het geven van een reactie een optie te bieden om de hele tekst van de post waar je op reageert te kopiëren? Kan dan natuurlijk gelijk met quote-opmaakcode er omheen.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hetzelfde als de quotefunctie hier op GoT dus?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

comecme schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:46:
Is het dan misschien wel mogelijk om bij het geven van een reactie een optie te bieden om de hele tekst van de post waar je op reageert te kopiëren? Kan dan natuurlijk gelijk met quote-opmaakcode er omheen.
Knopje 'printer vriendelijke versie' waarmee je alleen het artikel te zien krijgt in zijn huidige vorm (dus met plaatjes en eventueel statische banners) maar dan zonder de sidebars met niet-relevante informatie (en eventueel een vinkje voor met/zonder reacties) waar geen beperkingen op zitten (gewoon platte HTML zonder scripts en dergelijke) zou ideaal zijn hier voor.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Harm
  • Niet online
Jullie hebben het volgens mij over verschillende dingen:

- comecme: wil kunnen reageren op delen uit reacties, maar door de onmogelijkheid om een reactie te kunnen selecteren, lukt dit niet.
- Resistor: wil delen uit het oorspronkelijke nieuwsbericht selecteren

Klopt dat?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

comecme schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:46:
Quote-functionaliteit als feature zie ik wel zitten, ongeacht het selecteer-probleem van IE6. Zou je dat op Devtrack willen zetten?
Resistor schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:57:
[...]

Knopje 'printer vriendelijke versie' waarmee je alleen het artikel te zien krijgt in zijn huidige vorm (dus met plaatjes en eventueel statische banners) maar dan zonder de sidebars met niet-relevante informatie (en eventueel een vinkje voor met/zonder reacties) waar geen beperkingen op zitten (gewoon platte HTML zonder scripts en dergelijke) zou ideaal zijn hier voor.
Er is een print-vriendelijke versie in de vorm van een printer stylesheet (waar IE6 ook op crashed)

to be honest acht ik het weinig zinvol om extra's features te gaan bouwen die puur en alleen bedoelt zijn om om de bugs en tekortkomingen van een zwaar verouderde browser heen te werken. Mijn advies is: upgrade naar IE7 of een andere browser als deze issue echt een probleem voor je is.

Intentionally left blank

• Harm
  • Niet online
crisp schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:23:
[...]

Quote-functionaliteit als feature zie ik wel zitten, ongeacht het selecteer-probleem van IE6. Zou je dat op Devtrack willen zetten?
Done
Pagina: 1