Lokaal IP forwarden naar ander IP

Pagina: 1
Acties:

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:53
Hoi Allen!

Ik vraag me af of het mogelijk is om lokaal op de PC, een IP te laten forwarden naar een ander ip. Zie het volgende;

Ik heb 2 "external" ips, voor de grap kies ik maar wat uit hoor. 80.0.0.1 en 212.0.0.1. Ok, nu wil ik dus dat zodra mijn pc verbinding wil maken met de 80., dat hij in plaats van dat, verbinding gaat maken met de 212.

Is dit mogelijk, zoja, hoe? (Ik draai Windows XP SP2)

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de hostfiles aanpassen natuurlijk, maar of dat is wat je wilt weet ik niet. Leg eens wat duidelijker uit waar je naar toe connect, met welke applicatie en waarom dat met een ander IP moet zijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus als ik je goed begrijp, wil je voor websites gebruik maken van de 212. gateway, en de rest met de 80. gateway.

Ik denk dat het makkelijkste is om een proxy op te zetten, zodat de browser verbinding maakt met de proxy, en dat de proxy dan de 212. gateway pakt. Zo gaat de rest van het verkeer over de 80. gateway.

Een andere optie is om dit in je router/server in te stellen, maar dan moet je wel een router/server hebben die dit aankan.

Ey!! Macarena \o/

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:53
Hoi,

Bedankt voor de reacties zover, het is niet voor een website maar voor een bepaalde game. We hebben een client daarvoor die verbinding maakt naar de 80.x.x.x, echter draait de server op de 212.x.x.x. We kunnen het ip in de client niet aanpassen.

Ik zoek dus een manier om op de PC zelf, zodra de pc naar de 80.x.x.x wilt, dat hij connect naar de 212.x.x.x.