zoektocht naar goede divx speler

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 18:41
Beste Tweakers,

voor het thuisfront wil ik graag een divxspeler kopen. Nu ben ik totaal niet thuis in de divxspelers dus vandaar mijn vraag hier. Natuurlijk heb ik beetje rondgezocht, maar werd er niet helemaal wijzer van.

mijn eisen voor de divxspeler zijn:
-de standaard formaten goed afspelen zonder gehaper.
-subtitles en vooral .srt!! moeten goed leesbaar zijn, het liefst zonder grijze balk erachter.
-upgradable voor eventuele nieuwe firmware e.d.

budget hiervoor staat nog open. Als het goed werkt wil ik hier wel voor betalen, maar het gaat voornamelijk om prijs/kwaliteit. Extra features zijn leuk maar sommige zijn overbodig en zullen denk ik niet gebruikt worden dus waarom er dan voor betalen.

Heb de kisstopic nagelezen en deze spelers vallen voor mij af.

Graag hoor ik van jullie welke aan te raden zijn met een eventuele link naar specs en dergelijke. Het kan zijn dat ik 'domme' vragen ga stellen dus please forgive ;) . Alvast vriendelijk bedankt.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ben moe, dus gewoon 1 linkje: Aristona ADV430 DVD/DivX speler :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Gewoon tvout op je pc hebben lijkt me toch ook geen fout probleem. Dan kan je zelf alles regelen. Maar ik neem aan dat het over een extra apparaat :) Dan is bijna elke random dvd speler wel goed zover ik laatst een aan een vriendin cadeau gaf :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Philips DVP-5960

http://www.phunkyfish.com/article/4/philips-dvp-596012#q1

edit:
oftewel: doet alles wat jij wilt. Met gehackte firmware kun je kiezen uit small, medium, large. Net zo strak alsl tv uitzendingen. Sub, srt, etc.. Speelt divx, mpeg, xvid volgens mij ook wmv. En het ding heeft usb en da's zoveel handiger dan cd/dvd. Heb er een notebookschijf aanhangen en dat werkt prima met dien verstande dat de bandbreedte van usb 1.1 te kort schiet als het sneeuwt of regent in een film :P
Maar goed... kun je altijd nog terugvallen op cd/dvd. Negen op de tien films doen het zonder haperen via usb. Heeft ook nog eens hdmi.

Bevalt mij prima..

[ Voor 92% gewijzigd door benedictuz op 17-06-2007 00:26 ]

• MannyMo
@ CLB die aristona speelt subtitles slecht af en dat is toch echt wel een must.

@disjfa tvout was het eerste waar ik aan dacht, ware het niet dat onze tv thuis geen s-vhs ondersteunt en we zwart/wit beeld krijgen. was dus vergeten te vermelden dat we geen lcd tv hebben, misschien een goede vaderdagskado haha :P

@ benedictuz die philips ziet er so far so good uit. goeie link met veel antwoorden erop.

[ Voor 13% gewijzigd door MannyMo op 16-06-2007 12:47 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

MannyMo schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:46:
@ CLB die aristona speelt subtitles slecht af en dat is toch echt wel een must.
Hier geen enkel probleem mee hoor..!? Wel 'ingebakken' subs en geen losse .srt's :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MannyMo
mijn fout zie ik alweer, het gaat specifiek om .srt files. topic aangepast

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan houdt 't wat betreffende de Aristona players inderdaad op!
(of download voortaan gewoon film met ingebakken, subs werkt 20x sneller)

• MannyMo
nou ik kijk eigenlijk vrij weinig films op divx, het gaat voornamelijk om aziatische series en de fansubs doen dan de .srt erbij. Het komt vrij weinig voor dat ze hardsubbed zijn. Daarom is het ook belangrijk voor mij dat de speler .srt ondersteunt, japanse/koreaanse zooi kijken zonder ondertiteling :D

• CLB
  • Niet online

CLB

:9

• MannyMo
zijn er misschien nog andere suggesties?

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Ik heb de Sony DVP-NS32. Simpel apparaat, speelt tot nu toe alle divx/xvid etc. probleemloos af met subs. Meerdere episodes/films op cd en dvd-r(w), het draait allemaal goed. Kostte geloof ik 70 euro bij de media markt.

Dat model is niet meer verkrijgbaar maar vergelijkbare modellen zijn ook nog voor een habbekrats te koop.

Op de site van Sony staan ook firmware updates die je via cd-r(w) erop zet. Dat is in de toekomst wel fijn voor nieuwere codecs etc. Deze support is wel een voordeel als je 2 tientjes meer uitgeeft aan een Sony in plaats van een ShenkiTonki van de kruidvat.

Ik gebruik hem eigenlijk nooit meer sinds ik een 2e hands xbox heb gekocht met media center erop. Die speelt ook alle divx discs maar heeft nog veel meer mogelijkheden. Misschien ook interessant voor je om even naar te kijken. --> [xbox] Xbox media center - Deel VIII

• MannyMo
hoewel die xbox erg aantrekkelijk klinkt (ken mensen die het hebben), is het ding eigenlijk iets voor bij mijn ouders thuis en ik zie hun niet echt op de xbox aanklooien:P. Maar die sony klinkt zeer goed. Even duidelijk: met subs bedoelde je de .srt files toch?

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 14:08

NoUser

For Real ?

ik ben benieuwd wat hier uit gaat rollen, naar mijn idee hou je een pc gerelateerd apparaat over?

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Verwijderd

MannyMo schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:01:
hoewel die xbox erg aantrekkelijk klinkt (ken mensen die het hebben), is het ding eigenlijk iets voor bij mijn ouders thuis en ik zie hun niet echt op de xbox aanklooien:P. Maar die sony klinkt zeer goed. Even duidelijk: met subs bedoelde je de .srt files toch?
Ja :) heb hem zelf ook. Speelt echt alles probleemloos af! Echt een aanrader dus.

• MannyMo
Blijkbaar is de NS32 verouderd :P. Nieuwe versie is de NS38 (in diverse types ofzo S/B geen idee wat dat betekent allemaal). Ik ga langs de mediamarkt en binnenkort horen jullie wel wat erover.

Verwijderd

Hoi,

Ik ben ook zeer geïnteresseerd om de NS38 van Sony te kopen, maar mijn vraag is of de kwaliteit van de ondertitels ok is? Ik heb een Hiteker DivX speler, en die subs zijn veel te klein weergegeven, gewoon niet vlot leesbaar vanop 4 meter. Daarnaast hebben mijn ouders een KiSS, daar zijn de subs dan weer wel goed. Heeft iemand ervaring?

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik heb voor mijn vader ooit een Pioneer gekocht, ik dacht een DV-450 en die speelde srt af.
Kon ik zelf ook lekker anime en HK actie kijken :)
Je moest soms wel de srt een beetje aanpassen omdat bij lange regels soms net een paar letters buiten beeld kwamen links en rechts ...
't Is al een ouder type dus mogelijk worden niet alle hedendaagse divx compressies ondersteund.

Dit is ook handig:
http://www.videohelp.com/dvdplayers

edit: hmm, ik zie nu dat je geen srt kunt aanvinken op die site.
btw ik weet niet of je dmv firmware upgrades meer codecs kunt afspelen dan dat er hardwarematig al in zit. Meestal is het zo met een firmware upgrade dat er features worden ge-unlocked die er al inzitten maar die uit commerciele overwegingen (bv regio-indeling) uitgeschakeld zijn. Bij die Pioneer werd dmv een "upgrade" de speler regiovrij gemaakt en kon deze ook SRT bestanden afspelen. de DV-380 kon volgens mij 3 of 4 soorten subs weergeven...
Ik zou zeggen, check die Pioneers ff ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Norman op 04-07-2007 21:39 ]

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Pagina: 1