Toon posts:

Radeon X1550 Kernklok en Geheugenklok instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Nieuw hier en ook nog eens redelijk onwetend.
Ik heb net mijn pc een upgrade gegeven. Een X1550 gekocht. Op de ati/amd site zou hij qua kernklok 550 Mhz als top moeten hebben. CCC geeft 547 Mhz dus dat komt aardig overeen. Volgens de ati/amd site zou hij qua geheugenklok 800Mhz als top moeten kunnen. CCC stelt hem op 396 Mhz als top in.

Dus logisch gedacht. Via de help even kijken hoe je dat kan veranderen. Dat moet via Ati Overdrive die je kan vinden in je menuboom bij de grafische instellingen.

Ik zoeken... geen Ati Overdrive optie. Niet in via de basis weergave en niet via de geavanceerde weergave. Dus dan misschien in te stellen via windows beeldinstellingen. Ook niet.

Drivers updaten. Er staat bij dat de Overdrive button enabled is. Na de update... wel VPU Recover erbij gekregen maar geen Overdrive button.

Ik heb nu 3 soorten drivers geprobeerd en elke keer weer geen overdrive button in de menuboom. Dus ik kan nog steeds niet mijn klokinstellingen wijzigen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe of wat ik hier aan kan doen?

Want ik speel o.a. Second Life en die vraagt wel iets meer dan 396 Mhz. Die wil het liefst 800 Mhz hebben. En nu heb ik begrepen uit de Help dat je dan kans loopt op oververhitting van je CPU (geloof ik) maar er zit nog een verschil tussen 396 en 800 natuurlijk. Alleen ja ik mis de kans tot instellen.

Ohja, graag feedback in uitgebreide duidelijke nederlandse taal... klinkt beetje eigengereikt wellicht maar ik ben echt geen wizzkid op computergebied. Het is toevallig dat ik me hierin verdiept heb samen met iemand die wel aardig zijn weg weet te vinden en daardoor nu eventjes weet waar ik over praat. Alleen heeft die hier ook geen oplossing voor weten te vinden.
En nu moet ik het zelf oplossen en vanaf hier weet ik niet meer waar ik over praat vandaar dat ik het even aangeef.

Thanks alvast voor iedere reactie!!!!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

Je geheugen loopt al op 800mhz, zoek maar eens naar hoe GDDR1-2-3-4 werkt.
Download ATitool, kan je alles instellen.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Alles staat gewoon goed, gewoon van afblijven en lekker gamen ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Twee keer 400 (ong. ;) ) = 800. DDR dus, zoek dat fenomeen is op. :)

Kortom, volkomen normaal, als je het nu op 800 zou zetten, gaat het op 1600 lopen. Zo sloop je je kaart ;)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Sterker nog dat haal je niet eens.
Veel plezier met je kaart.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik sluit me aan bij de posters boven mij. Als je meer porrie uit de kaart wil halen zul je toch voorzichtig moeten gaan overclocken met atitool. Stapje voor stapje.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties!!

Als jullie zeggen lekker zo laten staan en vrolijk verder gamen dan neem ik dat van jullie aan.

Wat ik alleen nog even niet begrijp:

"je geheugen loopt al op 800 Mhz" "2x 400 = 800 DDR dus".

Ik ben gaan zoeken maar kom er niet uit. Mijn videokaart heeft 800 Mhz. Catalyst stelt hem, voorzover ik kan zien en dus mijn verstand het kan begrijpen in op 396 Mhz. Hoe kan hij dan wel al op 800 Mhz lopen? En wat houdt 2x400 = 800 in?

Misschien dat jullie me daarin nog iets meer kunnen uitleggen? Dat snap ik niet.

Verder zal ik overal van afblijven zoals jullie me aanraden :) _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:15:
Dank jullie wel voor de reacties!!

Als jullie zeggen lekker zo laten staan en vrolijk verder gamen dan neem ik dat van jullie aan.

Wat ik alleen nog even niet begrijp:

"je geheugen loopt al op 800 Mhz" "2x 400 = 800 DDR dus".

Ik ben gaan zoeken maar kom er niet uit. Mijn videokaart heeft 800 Mhz. Catalyst stelt hem, voorzover ik kan zien en dus mijn verstand het kan begrijpen in op 396 Mhz. Hoe kan hij dan wel al op 800 Mhz lopen? En wat houdt 2x400 = 800 in?

Misschien dat jullie me daarin nog iets meer kunnen uitleggen? Dat snap ik niet.

Verder zal ik overal van afblijven zoals jullie me aanraden :) _/-\o_
Zoek de term DDR eens op ;)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

DDR SDRAM or double-data-rate synchronous dynamic random access memory is a class of memory integrated circuit used in computers. It achieves greater bandwidth than the preceding single-data-rate SDRAM by transferring data on the rising and falling edges of the clock signal (double pumped). Effectively, it nearly doubles the transfer rate without increasing the frequency of the front side bus.

Thus, a system with a 100 MHz front side bus has an effective clock rate of 200 MHz when DDR SDRAM memory is installed. The same system using SDR (single data rate) SDRAM, will not have its front side bus rate doubled and be limited to a 100 MHz front side bus speed.

With data being transferred 64 bits at a time DDR RAM gives a transfer rate of [mbcr x 2 x 64] / 8; annotated it looks like this: (memory bus clock rate) × 2 (for dual rate) × 64 (number of bits transferred) / 8 (number of bits/byte). Thus with a bus frequency of 100 MHz, DDR-SDRAM gives a max transfer rate of 1600 MB/s.

8)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

PMG FAQ - Geheugen - DDR

spuit11

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 16-06-2007 13:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hem. Thanks voor zulke snelle antwoorden en uitleg!
Super hoor!
Was al aan het neuzen geslagen gister hier op deze site maar als je niet weet waar je naar zoeken moet 8)7

Wat ik me dan alleen nog afvraag is waarom in Second Life het zo lang duurt voordat het "tip venster" (links bovenin verschijnt dat) helder in beeld komt qua lezen. Je ziet dat schermpje zich dan langzaam opbouwen tot ie superscherp is en je het dus kan lezen. De rest (grafische) ziet er wel goed uit voor zover en heeft niet dat het zich opbouwt tot scherpte. Heb net even gekeken.

Weet niet of dat nog te maken heeft met de videokaart (instelling ofzo) of dat ik dat elders moet gaan zoeken (mijn antwoord daarop).

Nogmaals bedankt voor de hulp!! :+
Pagina: 1