Geen internet op 1 pc in netwerk, de rest wel.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:25

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Sinds gisteren heeft de pc van mijn ouders ineens geen internet meer.

Mijn ouders waren een avondje weggeweest. Voordat ze weggingen kon er nog gewoon geinternet worden op die computer. Toen ze terugkwamen echter niet meer.
Ik was zelf gewoon thuis en heb de netwerksituatie met geen vinger aangeraakt. Er is dus NIETS gewijzigd.
Toen mn ouders al weg waren begon het hier wel even te onweren en hoorde een harde klap van het onweer (van het dichtbij ergens inslaan). Op dat zelfde moment viel internet/telefoon/tv even een paar seconden weg, maar keerde bij iedere pc weer terug. Echter niet op de pc van mijn ouders. Internet bleef daar weg.

Mijn netwerk situatie:

Ik heb mijn @home modem op een sitecom WLAN router aangesloten. Op die WLAN router zitten totaal 4 computers aangesloten. 2 PC's via een netwerkkabel, 2 laptops via draadloos.
De computer van mijn ouders is een PC (wired verbinding), mn 2 broertjes hebben elk een laptop (wireless verbinding). Ik zelf heb een PC (wired verbinding).

Hoe kan dit??

Ik bedoel, ik heb mn internet verbinding nog gewoon, maar mn ouders niet meer. :?

offtopic:
Netwerken is nog steeds een foreign language voor me :X

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat zijn de IP gegevens, flush je DNS eens, maak eens opnieuw verbinding enz.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
flush je DNS?? Wat bedoel je daarmee?
Heb nooit aan die DNS + IP adressen gezeten en het heeft daarmee altijd gewerkt. Dus waarom zou ik dat nu wel moeten doen?

En zowel de modem als de WLAN router zijn al meerdere malen gereset, maar zonder resultaat.

Ik wilde zelf nog de netwerkkabel te checken, maar ik heb helaas geen kabel die lang genoeg. :(

Ik blijf het vreemd vinden dat ik en mn broertjes wel gewoon internet enzo hebben, maar dat alleen de pc van mn ouders geen internet meer heeft.
Ik kan er niet tegen dat ik de oorzaak van het probleem niet weet.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 16-06-2007 12:09 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zerora schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:09:
flush je DNS?? Wat bedoel je daarmee?
Heb nooit aan die DNS + IP adressen gezeten en het heeft daarmee altijd gewerkt. Dus waarom zou ik dat nu wel moeten doen?

En zowel de modem als de WLAN router zijn al meerdere malen gereset, maar zonder resultaat.

Ik wilde zelf nog de netwerkkabel te checken, maar ik heb helaas geen kabel die lang genoeg. :(

Ik blijf het vreemd vinden dat ik en mn broertjes wel gewoon internet enzo hebben, maar dat alleen de pc van mn ouders geen internet meer heeft.
Ik kan er niet tegen dat ik de oorzaak van het probleem niet weet.
Ja, dat gebeurt zo vaak met problemen ; zo werkt het, en zo op onverklaarbare wijze niet meer.
Met flush je dns bedoel ik : start --> uitvoeren --> cmd.exe (enter) ipconfig /flushdns (enter),

Sowieso even je ipconfig posten zónder flushdns erachter, dus gewoon ipconfig (/all).

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verder nog een belangrijke vraag: Werkt je netwerkverbinding correct d.w.z. staat er bij netwerkverbindingen dat de netwerkverbinding verbonden is en kun je eventueel de betreffende computer pingen vanuit een andere PC of laptop in het netwerk

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
De kans dat het echt onverklaarbaar is, is klein. Vaak is er gewoon niet genoeg informatie om het probleem te achterhalen.
Als je niets heb veranderd aan je setup, betekent niet dat er niets veranderd is. :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Na een hele dag klote is het nog steeds niet werkend.
Verder heeft de halve dag mn internet er ook nog eens uitgelegen :(

Nu krijg het niet meer voor elkaar om ook maar 1 pc via de WLAN router internet te geven. Ik sta nu rechtstreeks op de modem aangesloten.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
Wlan eens resetten?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de WLAN router gereset. Ik heb in cmd dat commando "IPCONFIG /FLUSHDNS" uitgevoerd.
BIj de gewone "IPCONFIG /ALL" heb ik gezien dat ik gewoon een IP krijg van de router, dus daar is volgens mij niks mis mee.
Alleen dan nog het uitdelen van die internet verbinding, dat is nog niet gelukt :/

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
hebben die andere pc's wel allemaal een ip gekeregen?

Verwijderd

voer dan eens op een pc de optie:
ipconfig /release (enter) en daarna ipconfig /renew (enter)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

kan je wel pingen naar buiten adressen?

andere browser proberen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:33:
voer dan eens op een pc de optie:
ipconfig /release (enter) en daarna ipconfig /renew (enter)
Gedaan. Geeft geen oplossing helaas.
talin schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:34:
kan je wel pingen naar buiten adressen?

andere browser proberen?
Nope, kan niet pingen naar bijv. www.google.nl

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 11:56
Had laatste een soort gelijke situatie. Gooi er eens een andere netwerkkaart in, dat was bij mij voldoende...

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

post eens een printscreen van je ipconfig /all

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• battler
Precies, Even een screendump.

Ping router. <-- lukt dit niet, pc op modem aan sluiten en verder met stap 2.
Ping modem. <-- lukt dit niet (wederom even alles resetten en rebooten, moet namelijk werken).
Ping ip (bv. 4.2.2.3) <-- lukt dit niet, kijk bekabeling na, en check of dat modem aan geeft dat er verbinding is
Ping url (bv. www.google.nl). <-- lukt dit niet, check dns intellingen
Check met IE of dat inet werkt. <--- Lukt dit niet, misschien iets van firewall.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 11:56
Je kunt ook WinSockFix proberen.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga het morgen allemaal ff proberen. Momenteel ben ik nog even druk bezig met de afronding van mijn school.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Update van de situatie:

Mijn pc lijkt de enige welke op anyplace, anywhere aangesloten in ons huis zonder problemen internet te krijgen.
Als de pc van mn ouders + de 2 laptops aansluit op any netwerkkabel rechtsstreeks aangesloten op de modem krijg ik geen verbinding.

Via de router nog steeds niks.
battler schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:28:
Ping router. <-- lukt dit niet, pc op modem aan sluiten en verder met stap 2.
Ping modem. <-- lukt dit niet (wederom even alles resetten en rebooten, moet namelijk werken).
Ping ip (bv. 4.2.2.3) <-- lukt dit niet, kijk bekabeling na, en check of dat modem aan geeft dat er verbinding is
Ping url (bv. www.google.nl). <-- lukt dit niet, check dns intellingen
Check met IE of dat inet werkt. <--- Lukt dit niet, misschien iets van firewall.
Pingen met router is momenteel even een probleem. Ik weet de IP van mn router even niet meer. :$
Het was iets met 10.0.0.xx geloof ik, maar ik echt geen idee meer :S
Ik heb een Sitecom MiMo-XR WiFi

Ping naar de modem:
Pingen naar 84.26.156.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 84.26.156.1: bytes=32 tijd=10 ms TTL=255
Antwoord van 84.26.156.1: bytes=32 tijd=5 ms TTL=255
Antwoord van 84.26.156.1: bytes=32 tijd=6 ms TTL=255
Antwoord van 84.26.156.1: bytes=32 tijd=9 ms TTL=255

Ping-statistieken voor 84.26.156.1:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 5ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 7ms

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Problem solved

Het probleem dat alle pc's via de wifi geen netwerk internet meer kregen kwam doordat er door de storing (bliksem inslag in de straat) en de handelingen daarna de instellingen gereset waren en daarmee dus ook de hostnaam die ik de wifi gegeven had. Hierdoor werd de hostnaam niet herkend door het @home netwerk.

Het probleem dat die ene pc geen internet/netwerk kreeg van de wifi en modem kwam doordat de kabel door de electrische schok van de bliksem inslag in de straat een flinke opdonder gehad en niet meer 100% procent werkte. Tevens werkte de onboard netwerkkaart niet meer. Nu zit er een nieuwe netwerkkaart in. Vreemd is nog altijd dat de kabel die niet werkte op de pc van mn ouders wel werkte op mijn pc. Maargoed er zit nu dus een nieuwe kabel + nieuwe netwerkkaart in en daarmee is het probleem dus ook opgelost.

In ieder geval bedankt voor het meedenken _/-\o_

• battler
Altijd vervelend als iets defect blijkt te zijn. In ieder geval werkt alles weer. :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
battler schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:21:
Altijd vervelend als iets defect blijkt te zijn. In ieder geval werkt alles weer. :)
Ik ben er tevens op vooruit gegaan. :)

Voorheen was mn netwerk nog altijd onbeveiligd en kon iedereen gewoon connecten met ons netwerk internet. Vanaf vanavond is dit niet meer mogelijk. Alleen de twee laptops zijn de enige die draadloos toegang hebben tot de WLAN router. :P

Verwijderd

Shit, weer een open WLAN verdwenen. :(

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:43:
Shit, weer een open WLAN verdwenen. :(
Geef je MAC adress maar, dan zet ik je in de router :+

Verwijderd

Mwoh, thanks, maar die > 50km haalt mijn WLAN 802.11b kaartje toch niet... ;(

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hehe, maar mocht je ooit in de buurt zijn.... :P

Pagina: 1