Aansluitngen tuner

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Hallo, ik heb hier een oude tuner met de volgende aansluitingen:
-FM 75ohm unbal. (coax)
-2 x FM 300ohm bal. (schroefklem)
-GND (schroefklem)
-AM (schroefklem)
-een plastic staaf voor AM (en FM?) ontvangst
-een (zelf opgeget) knopje om tussen 75 unbal. en 300 ohm bal. te switchen.

Kan ik iets weghalen om de ontvangst te verbeteren?
Kan ik naast de coaxkabel ook nog een antennedraad aansluiten en heeft dit zin (exta zenders?)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
De 75-ohm is voor dakantennes (aka hark) en cai aan te sluiten.

De 300-ohm is voor t aansluiten van lint-dipoolantenne's, zoals vroeger binnenshuis gebruikt werden.
De plastic staaf is geen plastic, maar ferriet (bedoelt voor AM en eventueel kortegolf banden).

Als je m nu op de kabel hebt (75ohm) zou je er een lintantenne naast kunnen doen, alleen grote kans dat je juist slechter signaal hebt: je mixed dan de vrije-ethernetsignalen met het cai signaal, waardoor je op sommige frequenties dus 2 zenders krijgt.. (Cai signaal houd afaik geen direct rekening met de gebruikte vrije FM band frequenties)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
DJSmiley schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 00:48:
De 75-ohm is voor dakantennes (aka hark) en cai aan te sluiten.

De 300-ohm is voor t aansluiten van lint-dipoolantenne's, zoals vroeger binnenshuis gebruikt werden.
De plastic staaf is geen plastic, maar ferriet (bedoelt voor AM en eventueel kortegolf banden).

Als je m nu op de kabel hebt (75ohm) zou je er een lintantenne naast kunnen doen, alleen grote kans dat je juist slechter signaal hebt: je mixed dan de vrije-ethernetsignalen met het cai signaal, waardoor je op sommige frequenties dus 2 zenders krijgt.. (Cai signaal houd afaik geen direct rekening met de gebruikte vrije FM band frequenties)
Zitten er in de ether dan meer zenders dan op de kabel?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Tha Ra schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:40:
[...]

Zitten er in de ether dan meer zenders dan op de kabel?
Tuurlijk, denk alleen al maar aan piraten etc :) .