[CaseTalk] Koppeling MS Access

Pagina: 1
Acties:

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik heb met het programma CaseTalk een Information Grammar Diagram gemaakt, een relationeel schema. Nu moet ik een koppeling met MS Access maken en volgens een hint in de opdracht kan het schema in een RDBMS geimporteerd worden.

Nu heb ik wat stappen gedaan zoals in de handleiding, en heb ik uiteindelijk een .sql bestand aangemaakt (een SQL ' 92 code gegenereerd). Hoe kan ik nu de 'koppeling' realiseren, zoals hierboven genoemd?

Zoals misschien al blijk ben ik zelf totaal geen database-kenner, dus RDBMS komt mij niet bekend voor, laat staan het .sql en de zogenaamde koppeling die gemaakt moet worden met MS Access..

Bedankt iig!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is wel de bedoeling dat je jezelf er wat in verdiept. Want wat bijvoorbeeld een sql-bestand is heb je zo gevonden ;)
Wat heb je zelf zoal gemaakt en geprobeerd? Ik vind de informatie die je geeft uiterst vaag.
Verder is Access geen servertoepassing, dus verplaats ik je topic van Windows Servers en Server-software naar Officesuites en -software.
Vul de topicstart nog even aan met nuttige informatie en zoek zelf eens wat rond op internet. RDBMS is ook een veel gebruikte term die op vele plaatsen uitgebreid uitgelegd wordt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters