Hoi,
Dit is mijn eerste bericht als een tweakers Forum lid..
Alle eerste wil ik zeggen dat ik ca. 4 jaar in Nederland (Uitkomst TR) en kan niet goed schrijven.
Ik heb net een huis gekocht, en ga binnenkort verhuizen. Ik wil mijn ouwe beest (P4 3.2, 1024DDR, 500Gb HDD, ATi Asus 9850 GE/TD, Asus Asus P5S800-VM bala bla bla..) ook meenemen. Het is nog genoeg voor mijn net en spelletje gedoes.. Ik ben geen net surf of speel freak. Maar toch speel ik al 7 jaar Counterstrike (verder nix)
Ik ben een echte movie fan en collector. Bij me thuis liggen ongeveer 3000 films momenteel. Allemaal DVDRip movies maar zo een stuk van 1000 DVD's ook erbij tellen..
Ik heb zelf een DVD/DivX speler maar die is 2,5 jaar oud en niet genoug om nieuwe media format movies en andere media formats te spelen. Ik heb een tijdje (2/3 maanden) uitgezocht en achter gekomen dat geen standalone DVD Speler op dit moment kan mijn benodigdheden te voldoen.. Dus ik besloot om zelf een HTPC te bouwen..
Ik rip heel vaak DVD
TV rec (gewoon opslaan)
Encoderen/reencoderen
CD/DVD branden
1/2 films per dag (met plezier Smile)
MP3, AAC, FLAC, MP4 luisteren
Audio CD rip
6/24 download (jammer dat 1 dag rust voor PC sowieso nodig is)
Egt enorm groot opslag capaciteit voor mijn downloads, muziek archief en zo..
Er is een Digitaal TV abonnement aanwezig.
Draadloos internet
Full HDTV (1080)
Ik heb ook een DV camera en dig. phototoestel
Dus tenminste nodig zijn: HDTV aansluiting, DVB-C ondersteuning TV Tuner kaart, een goede VGA met HD, DVI (DVI-I) TV-Out/In, HTPC behuizing (liefst met een LCD/VFD maar hoef niet touch screen of scherm.. zoals een auto cd player is goed genoug), een goede Intel CPU (RIP/encode/TV-REC), DVD brander, goede DDR(II), een stabiel moederboard, minimum 400W PSU, draadlooze netwerk, optic and coaxial/7.1 audio met AC-3,DTS, HD Audio ondersteuning
Het liefst een stille systeem.. Ik wil graag nix horen tijdens het film kijken. Films kunnen ook stilte momenten bevatten.. Als je dan alle coolers/fans/ventilators hoort, word je gewoon gek van..
Ik heb vista home nl prem. en MS Windows MCE 2005.. Ik kan allebei gebruiken als besturing systeem.. Ik ga gewoon proberen om te zien welke beter is..
Mijn budget is €1250
Ik heb namelijk Acer Aspire Idea 510 MCE gezien en die was mooi. Maar ik wil zelf bouwen.
Laat me het horen/zien als jullie daarover ideeën hebben..
Dank u wel voor uw tijd..
M.v.g.
A.KIRCA
PS: Neem me niet kwalijk voor mijn type/grammatica/Nederlands fouten.
hier is mijn collectie:
of plan b:

+ Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV
+Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C)
Dit is mijn eerste bericht als een tweakers Forum lid..
Alle eerste wil ik zeggen dat ik ca. 4 jaar in Nederland (Uitkomst TR) en kan niet goed schrijven.
Ik heb net een huis gekocht, en ga binnenkort verhuizen. Ik wil mijn ouwe beest (P4 3.2, 1024DDR, 500Gb HDD, ATi Asus 9850 GE/TD, Asus Asus P5S800-VM bala bla bla..) ook meenemen. Het is nog genoeg voor mijn net en spelletje gedoes.. Ik ben geen net surf of speel freak. Maar toch speel ik al 7 jaar Counterstrike (verder nix)
Ik ben een echte movie fan en collector. Bij me thuis liggen ongeveer 3000 films momenteel. Allemaal DVDRip movies maar zo een stuk van 1000 DVD's ook erbij tellen..
Ik heb zelf een DVD/DivX speler maar die is 2,5 jaar oud en niet genoug om nieuwe media format movies en andere media formats te spelen. Ik heb een tijdje (2/3 maanden) uitgezocht en achter gekomen dat geen standalone DVD Speler op dit moment kan mijn benodigdheden te voldoen.. Dus ik besloot om zelf een HTPC te bouwen..
Ik rip heel vaak DVD
TV rec (gewoon opslaan)
Encoderen/reencoderen
CD/DVD branden
1/2 films per dag (met plezier Smile)
MP3, AAC, FLAC, MP4 luisteren
Audio CD rip
6/24 download (jammer dat 1 dag rust voor PC sowieso nodig is)
Egt enorm groot opslag capaciteit voor mijn downloads, muziek archief en zo..
Er is een Digitaal TV abonnement aanwezig.
Draadloos internet
Full HDTV (1080)
Ik heb ook een DV camera en dig. phototoestel
Dus tenminste nodig zijn: HDTV aansluiting, DVB-C ondersteuning TV Tuner kaart, een goede VGA met HD, DVI (DVI-I) TV-Out/In, HTPC behuizing (liefst met een LCD/VFD maar hoef niet touch screen of scherm.. zoals een auto cd player is goed genoug), een goede Intel CPU (RIP/encode/TV-REC), DVD brander, goede DDR(II), een stabiel moederboard, minimum 400W PSU, draadlooze netwerk, optic and coaxial/7.1 audio met AC-3,DTS, HD Audio ondersteuning
Het liefst een stille systeem.. Ik wil graag nix horen tijdens het film kijken. Films kunnen ook stilte momenten bevatten.. Als je dan alle coolers/fans/ventilators hoort, word je gewoon gek van..
Ik heb vista home nl prem. en MS Windows MCE 2005.. Ik kan allebei gebruiken als besturing systeem.. Ik ga gewoon proberen om te zien welke beter is..
Mijn budget is €1250
Ik heb namelijk Acer Aspire Idea 510 MCE gezien en die was mooi. Maar ik wil zelf bouwen.
Laat me het horen/zien als jullie daarover ideeën hebben..
Dank u wel voor uw tijd..
M.v.g.
A.KIRCA
PS: Neem me niet kwalijk voor mijn type/grammatica/Nederlands fouten.
hier is mijn collectie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| # Omschrijving 12698 SilverStone Behuizing SST-LC03B V Zwart, 1 X 60 Mm 28415 Samsung DVD-RW SH-S183A Bulk, Zwart 22315 G.Skill DDR2 Dual Channel 2048 MB, PC5400, 675 MHz, 5, Kit Of 2 28844 Club3D Theatron DTS Retail 23673 Seagate Barracuda 7200.10 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 21793 Arctic CPU Koeler Alpine 7 Aluminium 28187 Asus Moederbord P5B-E 29234 Intel Core 2 Duo E4300 1.80 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed 26495 Asus VGA GeForce EN7600GT /HTDI 256 MB 3029 Asus WiFi WL-138g 28703 Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV 28738 Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C) 5385 Nexus Technology Voeding NX-4090 Real Silent Power Supply 400 Watt |
of plan b:

+ Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV
+Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C)