zelf hosten via een NAS schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Even een vraag omdat ik er eigenlijk te weinig verstand van heb en niet weet waar ik moet beginnen met zoeken.
Ik heb een domein al enige jaren waar ik eigenlijk alleen de email van gebruik en dat zal in de nabije toekomst wel zo blijven. Dit is wel een redelijk veel gebruikt adres en meer omdat het zakelijk wel netjes staat houd ik het ook aan.

Nou is mijn vraag: In de FAQ staat iets over zelf hosten, dat het niet echt moeilijk is etc...
Dat princiepe heb ik op een win2000 server wel eens gezien via IIS dacht ik. Nu staat mijn pc echter veel uit, maar heb ik wel onlangs een lacie NAS schijf gekocht. Kan ik een website draaien / mail configureren vanaf zo'n NAS station? En waar zou ik daar info over kunnen vinden? Ik heb de manual van de hdd gepakt maar daar staan voornamelijk benaderings methoden in zoals http en ftp en niet wat ik zoek...
Kan iemand me op weg helpen met vertellen of het uberhaupt mogelijk is en zoja een tip geven in welke richting te zoeken voor meer info?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

een NAS is een Network Attached Storage. Als je er iets mee op internet zou kunnen laten tonen, zouden het alle bestanden zijn die op je NAS staan.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
ok daaruit kan ik dus concluderen dat het niet kan.. dan vrees ik dat ik gewoon opzoek ga naar een goedkope host en het daarbij maar moet houden.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 22:47
het ligt aan de mogelijkheden die je nas heeft.
ik heb een synology ds 107+ en daar zit een webserver in,
kijk even bij lacie op de site en dan zie je of hij het ondersteunt.