extra fat32 partitie op een bestaande dualboot

Pagina: 1
Acties:

• covada
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Hallo,

Ik heb win XP en Ubuntu 7.04 dual boot draaien. Ik wil een partitie erbij maken die xp en ubuntu kunnen lezen en schrijven voor mijn data. Ik wil de C-schijf hiervoor kleiner maken. De nieuwe partitie wil ik dan fat32 formatteren. Nu ziet het er zo uit:Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/5403/80391190qz2.png
Ik heb al wat gegoogled.
De C-schijf kleiner maken en die ruimte gebruiken voor een nieuwe partitie kan niet zomaar want je kan maar 4 primary partities hebben.
Je kan wel meer partities hebben maar dan moet je een extended partitie gebruiken. Deze extended (of uitgebreide) partitie moet dan weer worden onderverdeeld in logische partities.
Ik heb alleen geen idee hoe dit moet.
Ik wil het liefst alle data bewaren. En ik heb dus partition magic.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Bedankt alvast

covada

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je wil een fat32 maken met partition magic, volgens mij heeft dat niks met Non-Windows Operating Systems te maken en volgens mij moet je gewoon 2x klikken in PM :)
> CSA

• covada
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Nee 2x keer klikken kan niet. Je kan niet meer dan 4 primaire partities per harde schijf hebben. Als je toch meer wil moet je extendend en logische stations gebruiken. Ik heb alleen geen idee hoe je die moet maken met partition magic.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:30
Een logisch station maak je precies hetzelfde als dat je een partitie maakt, alleen dan kies je voor logisch station. De extended partition wordt dan vanzelf erin gegooid.

Anders kun je ook ff googelen natuurlijk.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

covada schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:48:
Nee 2x keer klikken kan niet. Je kan niet meer dan 4 primaire partities per harde schijf hebben. Als je toch meer wil moet je extendend en logische stations gebruiken. Ik heb alleen geen idee hoe je die moet maken met partition magic.
Net even gekeken, dit staat toch echt uitgebreid in de handleiding.

ARME AOW’er