Ik heb hier twee computers met allebei Windows XP pro en een gigabit netwerk controller. Als ik een DVD van de 1 naar de ander kopieer via Windows verkenner duurt dat ergens tussen de 10 en 20 minuten of zo(heel traag dus
). Als ik echter de op disk staande DVD rip via DVDShrink naar de andere computer rip, doet ie dat in 3 minuten. Je begrijpt dat ik alleen nog maar DVD's kopieer via DVDShrink, maar is er iemand die mij kan uitleggen waarom DVDShrink zoveel sneller werkt via het netwerk?
windows verkenner zal nooit volledig je gigbitje kunnen belasten
simpel weg omdat je harddisks niet sneller zijn dan 300 mb/s (sata-2)
simpel weg omdat je harddisks niet sneller zijn dan 300 mb/s (sata-2)
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
waarom doet shrink dan wel snel mopperman
heb ff zitten denken, als shrink aan het rippen is dan schrijft ie niet naar de harde schijf weg maar direct naar de andere pc, dus dan heb je niet met de hd (op de rippende pc) te maken
denk ik
heb ff zitten denken, als shrink aan het rippen is dan schrijft ie niet naar de harde schijf weg maar direct naar de andere pc, dus dan heb je niet met de hd (op de rippende pc) te maken
denk ik
[ Voor 72% gewijzigd door Raven op 15-06-2007 22:17 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Windows verkenner gebruikt een ander protocol om de bestanden te verzenden.
Speel ook Balls Connect en Repeat
shrink ripped je dvd en hoeft het alleen weg te schrijven
hierdoor heb je eigenlijk maar 1 hdd speed limit
windows verkenner heeft 2 hdd's nodig (1 schrijven en 1 lezen)
hierdoor heb je eigenlijk maar 1 hdd speed limit
windows verkenner heeft 2 hdd's nodig (1 schrijven en 1 lezen)
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
BS. Elk 'normaal' programma dat via 'het windows netwerk' bestanden ergens kan dumpen zal gewoon SMB gebruiken.Ook onbekend schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:16:
Windows verkenner gebruikt een ander protocol om de bestanden te verzenden.
Ik frut, dus ik epibreer
Wat zegt je taakbeheer over de belasting van je NIC's in beiden programma;s (verkenner en DVDshrink)? 4300/180 (seconden) is 23,8 MB/sec. Respectabel via een Gigabit netwerk, maar dat is dus via DVDShrink. Wat voor switch heb je, of heb je ze ge-crosslinked?
Pagina: 1