Toon posts:

9800PRO Geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een tijd geleden een 9800PRO overgekocht, maar heb nog maar 1x beeld gekregen.
omdat ik denk dat de kaart niet helemaal kapot is (omdat hij toch een keer beeld heeft gegeven),
denk ik dat het de bios die gecrasht is, ik weet niet of dit kan kloppen.
daarom zou ik hem willen flashen, kapot is hij toch al dus..
maar ik snap niet hoe dat moet bij ati, bij nvidia weet ik dat, maar bij ati niet, ik snap er geen donder van... :s
kunnen jullie mij helpen aub?

BVD Marco

Verwijderd

Hey Varco,

ik wil je niet teleurstellen, maar het afgelopen jaar is zo ongeveer meer dan de helft van de ooit nieuw gekochte 9800 pro's spontaan overleden...inclusief de mijne..zucht ;( ..en zeker die kaarten die altijd op de stock cooler gedraaid hebben; kijk maar eens rond op de fora.
Maar ja, stel dat de jouwe deze massazelfmoord toch heeft overleefd (ik heb er zelf ook weer een in m'n tweede systeem, watergekoeld 8)7 , lol), dan raad ik je aan om even op het rage3d.com forum je in te lezen bij 'Radeon tweaking, modding and overclocking' , klik daarna de sticky 'BIOS flashing and Hardware Modification', dan weet je uiteindelijk wel hoe je een bios moet flashen.
tip: zorg in ieder geval dat je een pci-videokaart bij de hand hebt. En met even doorgooglen kom je ook een heel eind.. Als je verder nog vragen hebt...ask away!
(En als je nog onderdelen wil, ik heb mijn defecte Connect3d 9800 pro 128mb nog liggen, kan je eventueel overnemen) Succes!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Die van mij doet het gelukkig nog. (klopt af)

Maar wat heb je zelf al geprobeerd eigenlijk?
Wat snap je niet?
We hebben iets meer informatie nodig om je te kunnen helpen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8