Toon posts:

[XP] MBR op memory stick / Flashmemory zetten?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een industrieele pc staan (z'n kleintje van 12 x 12 cm) maar zonder OS.
Wel zitten er 4 USB poorten op en volgens de BIOS ondersteund deze ook USB HDD etc, etc.

Ik heb een Kingston DataTraveler 1 GB memory stick gekocht om zo windows XP er op te kunnen zetten. Wat steeds niet lukte omdat ik van de memory stick niet kon booten.

Vanmiddag terug naar de winkel geweest en daar zeiden ze dat het met deze stick niet mogelijk was en dat ik maar een Sandisk Cruzer U3 moest kopen want daar zou het wel mee gaan.
Ondertussen heb ik alweer een aantal uren zitten " kloten " met als resultaat: NIETS.
Ook van de Cruzer lukt het niet om te booten.

Ik heb al op google rond gesnuffeld maar heb het probleem dat ik geen Floppy Drive heb en de meeste bestanden die ik gevonden heb maken alleen maar een MBR naar de Flop.
Ook heb ik hier op de site gezocht maar de informatie is voor mij erg verwarrend.

Is er misschien iemand die in normaal en duidelijk Nederlands aan mij kan uitleggen hoe ik in godsnaam de USB stick als bootable kan maken en Windows XP op dat kreng kan installeren.

Alvast enorm bedankt.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

is dit niet mogelijk door die stick in een XP-systeem te steken en via die weg de boel bootable te maken , misschien kan partition magic met usb-sticks overweg ?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

"sys e:"

Dan heb je in ieder geval DOS.

Misschien dat je op www.bootdisk.com iets kunt vinden?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als het specifiek gaat om welke storage media je voorzien kan van een bootsector waar de rest van je hardware ook nog eens van kan laten booten lijkt het me handiger dat je ook een kijkje neemt in Opslagmedia & I/O Controllers eerlijk gezegd :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor het bootable maken heb ik wel eens een tooltje van HP gebruikt. Misschien dat je daar op kunt googlen, want ik weet de exacte naam niet meer.

[edit] al gevonden: http://h18000.www1.hp.com...ns/us/download/23839.html

en misschien is dit ook nog handig: http://users.telenet.be/Robvdb/BootPEUSB.htm

[ Voor 38% gewijzigd door Palomar op 16-06-2007 21:21 ]

Verwijderd

in linux zou je gewoon "dd" kunnen gebruiken en de eerste 512byte kopieren..

dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=512 count=1

waar sda je normale harddisk is, en sdb die USB drive.
Pagina: 1