Wii geeft beeldfouten?..

Pagina: 1
Acties:

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 15:08
Ik heb sinds een maandje of twee een Wii weten te bemachtigen.

Nu speel ik niet overdreven veel en het valt me sinds een weekje of 2 op dat wanneer mijn wii aanstaat, in het menu, of in games, dat ik rare "artefacts" in mijn scherm heb. Een zooi zeer storende verticale, maar soms ook horizontale lijnen in het chanelmenu, en tijdens spellen zijn het meestal groen geblokte games.

Ik merk vooral bij Twilight Princes dat het heel erg aanwezig is waneer er rook in beeld is en dergelijk. Maar ook PoP: Rival Swords, Red Steel, en zelfs Wii Play, en Sports moeten er aan geloven. Alleen tijdens de Snes emulatie heb ik nergens last van.. Ok tijdens een GameCube game is het probleem minder, of niet aanwezig.

Ik dacht eerst, ach het zal wel aan m'n tv liggen, het oude beestje heeft er al heel wat uren op zitten.. Het ligt echter niet aan de tv die gebruikt word, aan de widescreen beneden heeft het apparaat hetzelfde probleem, en ook aan de plasma van een vriend heeft ie er last van.

Iemand enig idee wat het is? Google leverd niks op, alleen speculaties over dat de GPU overhit zou raken doordat Wii connect 24 aan zou staan. Dit is onzin want als ik hem een aantal uur uit laat staan dan is het probleem er alsnog op het moment dat ik hem weer aanzet.

Het vreemde vind ik dat het, zowel in het menu, als in de games is, dat duid er in mijn ogen op dat er toch iets flink mis is..

Iemand?

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
ligt duidelijk aan je wii, hoef je echt niet zelf uit te zoeken word gewoon garantie. ;)

• klomp
Dat mag me logisch lijken na 2 maanden ja :P

Maar ik vind het gewoon vreemd dat het gewoon ineens op komt zetten :/

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 16:48

Elroy

Zelda!!!

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
De gpu is oververhit geraakt waardoor je artifacts gaat zien. Dit probleem zal niet minder worden, maar alleen erger.
Bel support op of stuur hem meteen op naar nintendo en dan sturen ze een nieuwe op.

Elroy in "Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic..."

[ Voor 15% gewijzigd door Elroy op 15-06-2007 22:50 ]

Specs Computer

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb het één keer gehad, en inderdaad doordat mn Wii standby-stond. Heb er erna nooit last van gehad, maar ik had dan ook ingame geen last ; alleen in het menu een aantal blauwe spikkeltjes.
Ding lijkt me niet goed meer, van jou.

• klomp
Hij's over datum :+

Kan hem terug sturen naar Nintendo. Ze zullen er naar kijken en hoogstwaarschijnlijk krijg ik een nieuwe.

Helaas ben ik m'n virtual console games en het restant van m'n Credits, m'n saves, m'n Mii's en m'n friendslist wel kwijt dan.. Ook moet ik iedereen weer gaan toevoegen en zorgen dat zij de juiste wii-code van MIJ krijgen.. Wat dat betreft was een inlog systeem beter geweest :P Maar ja.

[ Voor 3% gewijzigd door klomp op 16-06-2007 17:03 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:49
Ik neem aan dat je al die punten wel tegoed krijgt, of dat ze hem overzetten alle data?? Zou een beetje lullig zijn.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

klomp schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:03:
Hij's over datum :+

Kan hem terug sturen naar Nintendo. Ze zullen er naar kijken en hoogstwaarschijnlijk krijg ik een nieuwe.

Helaas ben ik m'n virtual console games en het restant van m'n Credits, m'n saves, m'n Mii's en m'n friendslist wel kwijt dan.. Ook moet ik iedereen weer gaan toevoegen en zorgen dat zij de juiste wii-code van MIJ krijgen.. Wat dat betreft was een inlog systeem beter geweest :P Maar ja.
Je kunt kiezen voor reparatie of een nieuwe Wii... Bij reparatie krijg je de eigen Wii terug met al je meuk er nog op.

Overzetten op een nieuwe Wii was een tijd geleden nog lastig begreep ik.

Overigens staat Wii C0nnect 24 dus ook aan als je Wii uit staat. (vandaar dat 24... 24/7 ;) )
Hierdoor kan je GPU te heet worden :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• klomp
Ja daar was ik van op de hoogte, lijkt me ook erg logisch namelijk ;) Het stomme vind ik dan dus dat ze niet zelf bij Nintendo door gehad hebben dat het hele spulletje dan dus alsnog overhit kan raken..
Pagina: 1