I.v.m. mijn komende studie moet ik een nieuwe laptop kopen. Ik heb er nu één, maar dat is gewoon bagger om die mee naar school te moeten slepen. Is ook al 3 jaar oud en is niet helemaal top meer 
Ik wil dus een nieuwe.
Van school heb ik de volgende minimum specificaties gekregen:
Processor: Intel Pentium M
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Geheugen: 512 mb
Scherm: resolutie 1024x768
Hardeschijf: 60 gb
Draadloos: wireless netwerkkaart 802.11b/g
Aansluiting: firewire
Meer/beter mag altijd natuurlijk
Ik ben me nu dus wat aan het oriënteren.
Nu ben ik al bij de Paradigit binnen gelopen, maar die jongen was niet erg spraakzaam. Bij de MyCom des te meer.
Die laatste kwam met een Asus Z99JR-4P043C.
Ook zit nu overal al Windows Vista op. De jongen van de winkel zei dat het mogelijk is om Windows XP Professional er bij op te zetten, zodat je tijdens het opstarten kunt kiezen voor Vista of XP. Heeft iemand daar ervaring mee?
Of is het misschien niet nodig? Ik had de school een mailtje gestuurd en het antwoord was:
Het ligt een beetje lastig, omdat Vista hier op school niet ondersteund wordt. Het zou dus je eigenlijk verantwoordelijkheid zijn, om dan te zorgen dat je ermee kunt werken.
We realiseren ons wel dat als je nu een laptop koopt, er Vista op staat.
Als je nog XP kunt krijgen, zou ik je dat aanraden.
Advies, suggesties en commentaar is welkom. Alvast bedankt
Ik wil dus een nieuwe.
Van school heb ik de volgende minimum specificaties gekregen:
Processor: Intel Pentium M
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Geheugen: 512 mb
Scherm: resolutie 1024x768
Hardeschijf: 60 gb
Draadloos: wireless netwerkkaart 802.11b/g
Aansluiting: firewire
Meer/beter mag altijd natuurlijk
Nu ben ik al bij de Paradigit binnen gelopen, maar die jongen was niet erg spraakzaam. Bij de MyCom des te meer.
Die laatste kwam met een Asus Z99JR-4P043C.
Ook zit nu overal al Windows Vista op. De jongen van de winkel zei dat het mogelijk is om Windows XP Professional er bij op te zetten, zodat je tijdens het opstarten kunt kiezen voor Vista of XP. Heeft iemand daar ervaring mee?
Of is het misschien niet nodig? Ik had de school een mailtje gestuurd en het antwoord was:
Het ligt een beetje lastig, omdat Vista hier op school niet ondersteund wordt. Het zou dus je eigenlijk verantwoordelijkheid zijn, om dan te zorgen dat je ermee kunt werken.
We realiseren ons wel dat als je nu een laptop koopt, er Vista op staat.
Als je nog XP kunt krijgen, zou ik je dat aanraden.
Advies, suggesties en commentaar is welkom. Alvast bedankt