Toon posts:

Advies nodig voor aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
I.v.m. mijn komende studie moet ik een nieuwe laptop kopen. Ik heb er nu één, maar dat is gewoon bagger om die mee naar school te moeten slepen. Is ook al 3 jaar oud en is niet helemaal top meer :D

Ik wil dus een nieuwe.
Van school heb ik de volgende minimum specificaties gekregen:

Processor: Intel Pentium M
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Geheugen: 512 mb
Scherm: resolutie 1024x768
Hardeschijf: 60 gb
Draadloos: wireless netwerkkaart 802.11b/g
Aansluiting: firewire

Meer/beter mag altijd natuurlijk :D Ik ben me nu dus wat aan het oriënteren.

Nu ben ik al bij de Paradigit binnen gelopen, maar die jongen was niet erg spraakzaam. Bij de MyCom des te meer.
Die laatste kwam met een Asus Z99JR-4P043C.

Ook zit nu overal al Windows Vista op. De jongen van de winkel zei dat het mogelijk is om Windows XP Professional er bij op te zetten, zodat je tijdens het opstarten kunt kiezen voor Vista of XP. Heeft iemand daar ervaring mee?
Of is het misschien niet nodig? Ik had de school een mailtje gestuurd en het antwoord was:
Het ligt een beetje lastig, omdat Vista hier op school niet ondersteund wordt. Het zou dus je eigenlijk verantwoordelijkheid zijn, om dan te zorgen dat je ermee kunt werken.

We realiseren ons wel dat als je nu een laptop koopt, er Vista op staat.

Als je nog XP kunt krijgen, zou ik je dat aanraden.

Advies, suggesties en commentaar is welkom. Alvast bedankt :)

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10
Met zulke eisen kun je zo ongeveer elke laptop die je kunt vinden kopen...
Wat zijn jouw verdere eisen? Wil je een kleine lichte? Wil je er op gamen? Wat is je budget?
edit: tenminste, als dat scherm een minimum eis is... lijkt me vreemd, maar als je school per se die resolutie eist kan het nog lastig worden :)

[ Voor 30% gewijzigd door Finraziel op 15-06-2007 19:41 ]

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

finraziel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:40:
Met zulke eisen kun je zo ongeveer elke laptop die je kunt vinden kopen...
Wat zijn jouw verdere eisen? Wil je een kleine lichte? Wil je er op gamen? Wat is je budget?
edit: tenminste, als dat scherm een minimum eis is... lijkt me vreemd, maar als je school per se die resolutie eist kan het nog lastig worden :)
De 'Scherm: resolutie 1024x768' is een minimum.. Op zich een normale eis, aangezien die resolutie voor bepaalde programma's beter werkt dan 800x600... En zo gek is die resolutie volgens mij toch nog geen eens? Moeten de meeste laptops toch wel kunnen?

En ik geloof dat XP erop zetten na vista lastig is, en dat je dan eerst Vista eraf moet halen om XP te installeren, maar dat weet ik niet zeker (las het vanmdidag ergens op een topic)
Acer laptop Xp instaleren waar vista op staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
O ja, ik wil een beetje een lichte. Want ik moet 'm tenslotte vaak meeslepen (en heb dus al besloten een rugzak voor de laptop te nemen ipv zo'n rotschoudertas. )

Het is natuurlijk leuk als het dingetje wel wat kan. Ik ga de C-propedeuse doen aan de HAN en dat is dus van de opleidingen Digitale Communicatie en Communicatie & Multimedia Design.
Misschien dat jullie dat een beter beeld geeft.

M.b.t. de kosten, ik hoef geen laptop van max. 700 euro ofzo, maar 1400 vind ik ook weer veel. Een beetje de gulden middenweg dus. (al is gewoon het een supergaaf idee dat er laptops bestaan met touchscreen :D Hahaha)

Over XP en Vista. Ik hoorde van die jongen in de MyCom dat zij dat dus er op kunnen zetten en dan zo kunnen installeren dat je bij het opstarten dus kan kiezen.

En dat 'eisenlijstje' heb ik gewoon overgenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 20:17 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen; orienteer je wat meer in de verschillende mogelijkheden (processor Santa Rosa komt eraan, hoeveel GB wil je hebben (2GB?), Welke videokaart wil je hebben (Gewoon een 7600 Go of wil je een GeForce 8xxx ivm games), hoe groot moet het scherm zijn (15.4 inch neem ik aan ivm draagbaarheid?), etc

lees ook eens wat topics hier op GoT over.. Zepto en BTO zijn geloof ik behoorlijk 'in'

• Finraziel
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:43:
[...]

De 'Scherm: resolutie 1024x768' is een minimum.. Op zich een normale eis, aangezien die resolutie voor bepaalde programma's beter werkt dan 800x600... En zo gek is die resolutie volgens mij toch nog geen eens? Moeten de meeste laptops toch wel kunnen?
Acer laptop Xp instaleren waar vista op staat.
Ik bedoelde dat als het precies 1024x768 moet zijn, dat je dat niet veel zult vinden. Verreweg de meeste laptops hebben een hogere resolutie dan dat. Ik weet zo alleen een 12" model van lenovo dat nog met 1024x768 werkt...

Als je performance in games niet zo belangrijk vindt, kijk dan eens naar de MSI PR200 (zoek even op dit forum...), een erg mooi nieuwe 12" modelletje, als je van lekker licht en draagbaar houdt.
Wil je wel gamen, dan zou ik eens in de zepto topics kijken inderdaad. De zepto 6224W vind ik er zelf heel erg lekker uit zien. 14" model met geweldige specificaties, hoge resolutie, en weegt toch nog maar zo'n 2,3 kg als ik me niet vergis :).

Gamertag: FinrazielNL

• PCMedic
  • Laatst online: 18-01 20:29
Astu.

IFL90-HR126 VBI prijs 1028 euro

Intel Core 2 Duo T7100 (1.8Ghz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
120GB S-ATA Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
1GB Intel Turbo Memory Module (Robson) (Optional)
8* DVD+/-RW Dual Layer
nVidia GeForce 8600M GT 512MB VGA/ 2.0 Megapixel Webcam
2 x USB 2.0, 2 x Power USB (1A), 1 x RGB; VGA port, 15pins, 1 x S-Video out, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out, 1 x DC-in jack, 1 x RJ-45 jack, 1 x RJ-11 jack, 1 x Express Card 34/54mm, 1 x 1394 (Firewire), 1 x CIR (Infrared)
15.4" WXGA+ Glare Type TFT 1440 x 900
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
Internal W-Lan 4965ABGN/ Bluetooth 2.0 (Optional)

Laptop heeft geen bluetooth en Windows, maar je kunt wel zelf Win XP opzetten.

Link: http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-hr126-vbi-1470.html
355mm x 257mm x 35,2 ~ 37,5mm; 2.8Kg
2 jaar carry in garantie (batterij: 6 maanden)
Verwachte levertijd: 2e week juli
Introductieprijs geldig t/m zondag 17-06 a.s. Daarna min. € 50,- duurder

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:19:
Ik zou zeggen; orienteer je wat meer in de verschillende mogelijkheden (processor Santa Rosa komt eraan, hoeveel GB wil je hebben (2GB?), Welke videokaart wil je hebben (Gewoon een 7600 Go of wil je een GeForce 8xxx ivm games), hoe groot moet het scherm zijn (15.4 inch neem ik aan ivm draagbaarheid?), etc

lees ook eens wat topics hier op GoT over.. Zepto en BTO zijn geloof ik behoorlijk 'in'
Hihi, dit is onderdeel van mijn oriënteren ;) Ik heb er namelijk nou ook weer niet zoveel verstand van :D Van laptops zoals die van MSI of Zepto (wat ik zo snel langs zag komen) heb ik dus nog nooit gehoord :D Wel interessant overigens.
Daarom dus: alle hulp (+ uitleg ;) Hahaha...) is welkom.

Mensen, tot zover in ieder geval al heel erg bedankt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zat topics met informatie hier, gebruik eens de zoekfunctie en kijk de topics van de laatste paar weken eens door. Bijna alle huidige laptops voldoen wel aan de eisen, en gaan er snel ruim bovenuit. Als je niet wilt gamen, dan is eigenlijk elke moderne laptop goed.

Aangaande XP: kijk eens of je opleiding aangesloten is bij Surfspot, dan kan je goedkoop aan een XP Licentie komen. Je zult dan Windows wel zelf moeten installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen** geldt ook voor laptops. Lees die FAQ nog eens door.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.