Adapter die geluid maakt!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 22:57
Vandaag heb ik mijn nieuwe laptop binnen gekregen. Het gaat om een HP Laptop DV6361EU (hele mooie laptop trouwens voor een mooie prijs). Nu viel mij op dat bij het opladen de adapter geluid maakt. Ik had hem (de adapter dus) gewoon naast de laptop op mijn bureau liggen. Vrij dichtbij dus. Wanneer deze in het stopcontact geplugd is, komt er zacht een hoog frequent piepje uit. Nauwelijk hoorbaar eigenlijk, maar zodra ik em dicht bij mijn oor houd is het toch heel duidelijk hoorbaar.

Nu zat ik me eigenlijk een beetje bezorgd te maken. Ik heb niet zoveel ervaring met laptops en bijbehoren, maar dit lijkt me toch vreemd. Verder wordt de adapter ook behoorlijk warm. Ik snap dat dat niet zo gek is, maar zo warm heb ik een adapter nog nooit meegemaakt. Ik kan hem nog wel gewoon vasthouden zeg maar. Ik zou het willen vergelijken met een stuk donker kunststof dat op een warme zomerdag een paar uur in de zon gelegen heeft.

Ik zat me dus een beetje zorgen te maken. Misschien zijn hier wat mensen die ervaring hebben met zulk soort dingen. Is dit een beetje normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Adapter van mijn laptop (en vele vrienden) die ik ken wordt ook gewoon erg erg warm, don't worry!
Over dat geluidje uit je adapter.. werkelijk geen idee. Persoonlijk denk ik dat er niet veel aan de hand is!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 14:07

Sebazzz

3dp

Condensators willen wel eens piepen.
Dont worry, be happy.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is helemaal normaal. Niets om je zorgen over te maken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 22:57
Oké dan, bedankt voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:37
De hitte valt ook wel mee denk ik. De adapter van mijn huidige laptop wordt wel dusdanig warm dat je em niet echt langer dan een paar tellen vast wil houden, maar die doet het na 3 of 4 jaar (ik weet het niet eens meer zeker :P) ook nog steeds. En maakt ook een hoog piepje trouwens...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

finraziel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:43:
De hitte valt ook wel mee denk ik. De adapter van mijn huidige laptop wordt wel dusdanig warm dat je em niet echt langer dan een paar tellen vast wil houden, maar die doet het na 3 of 4 jaar (ik weet het niet eens meer zeker :P) ook nog steeds. En maakt ook een hoog piepje trouwens...
Ik kan mijn adapter wel gewoon in mijn handen houden, maar reken maar dat die behoorlijk warm (lees heet) wordt na een aantal uren
Pagina: 1