Hoe jvc camcorder aansluiten op notebook ZONDER Firewire

Pagina: 1
Acties:
  • 6.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197400

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb deze week een JVC digitale videocamera (JVC GR - D720 http://www.pixmania.nl/nl...rder-minidv-gr-d720e.html) gekocht en wilde deze aan gaan sluiten op mijn computer. Dat kan dus niet zomaar. De camera heeft een DV aansluiting en het logo voor i link staat eronder. (ik heb ondertussen na flink speuren achterhaald dat dit een firewire aansluiting betreft)

Ik heb een Packard Bell Notebook, (MX45-202) met 6 gewone usb aansluitingen.

Wat voor kabel moet ik kopen om de camera aan te sluiten? Of moet ik zo'n PCMDinges (weet de exacte naam niet) kaart aanschaffen?

Ik heb dit item gevonden, maar ik weet niet of ik die op mijn computer aan kan sluiten??

http://www.pixmania.nl/de...rticle=03060001&itag=6613

Op www.allekabels.nl staan allerlei kabels, maar ik weet niet welke geschikt is voor mijn PC.

Ook heb ik deze gevonden:
http://www.koopje.nl/defa...&strDialog=PRODUCTDETAILS

aan het logo te zien ook packard bell, maar ik weet wederom niet of het geschikt is....

Kan iemand mij helpen? Wat voor kabel moet/kan ik kopen? Of wat voor kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

De kaart die je noemt heeft een PCI aansluiting. Dat is alleen geschikt voor gewone pc's.
De kabel die je laat zien is een gewone USB kabel. Dat is dus iets anders als Firewire.
Wat je nodig hebt is een Firewire PCMCIA kaart (die past in je laptop), of een USB naar Firewire converter.

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Sweex PCMCIA FireWire Adapter (3x 1394)
http://cgi.ebay.nl/USB-na...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in zo'n USB naar Firewire converter kabel. Ik zou voor een PCMCIA kaartje gaan (credit card formaat, gaat in de zijkant van je laptop).

Edit: hmm ik lees net dat er geen PCMCIA aansluitingen op zitten. Kan me haast niet voorstellen :? Kan je eens voor de zekerheid kijken aan de zijkant van je laptop :)

[ Voor 52% gewijzigd door Elektronicanet op 15-06-2007 19:49 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie echt nergens een plaats waar dat zo'n kaartje erin kan.... links zit alleen mn dvd en rechts 2 usb poorten, achter zit ook niets.

Maar ik begrijp dus dat alle kabels waarop staat usb (a) naar usb (b) zoiezo niets met firewire te maken hebben? Ook al lijkt het zo op het scherm te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Klopt, het is écht een andere aansluiting :)
offtopic:
Maar omdat dit eigenlijk niet echt op GoT thuishoort (ivm benodigde basis kennis) kun je me misschien beter even toevoegen op MSN, dan help ik je wel.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 197400 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:53:
Ik zie echt nergens een plaats waar dat zo'n kaartje erin kan.... links zit alleen mn dvd en rechts 2 usb poorten, achter zit ook niets.
Dat kan kloppen, je notebook heeft zo'n ding niet namelijk.
Je enige mogelijkheid is dus een USBoplossing (niet ideaal, maar beter dan niets natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Elektronicanet schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:01:
Klopt, het is écht een andere aansluiting :)
offtopic:
Maar omdat dit eigenlijk niet echt op GoT thuishoort (ivm benodigde basis kennis) kun je me misschien beter even toevoegen op MSN, dan help ik je wel.
Ok!! Ik zit nu op ebay te kijken.

Prima wil je toevoegen op msn, hulp is zeker welkom! maar waar vind ik je adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216297

Wat kan je precies, als je _die_ camera aansluit op je PC?

Kun je dan het video matriaal als bestand opslaan?

En hoe gaat dat in zijn werk?

Moet je dan op Play drukken, of gaat het sneller dan de normale afspreeltijd?

En welk formaat is dat dan?

Heb je daar aparte software voor nodig, of kan Vista/XP moviemaker dat al standaard als je een firewire aansluiting op je pc hebt?

Groet,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 22:27

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Heb eerlijk gezegd nog nooit een filmpje binnengehaald via USB maar verwacht dat het hetzelfde gaat als met firewire:

Wat kan je precies, als je _die_ camera aansluit op je PC?
De film van je camera halen. Zie antwoord op je volgende vraag.

Kun je dan het video materiaal als bestand opslaan?
Ja

En hoe gaat dat in zijn werk?
Je hebt een captureprogramma nodig (Windows Moviemaker is het makkelijkst maar biedt minder uitgebreide mogelijkheden voor bewerking, Verder kan ik Premiere aanraden, maar dat is niet goedkoop)
Na aansluiten camera in afspeelmodus, kun je de camera bedienen via de interface van het capture programma. Je geeft aan welke stukjes je wilt hebben d.m.v. markers en dan capture je alles of de stukjes die je wilt. Dit houdt in dat je het bestand als omgecomprimeerde DV (in avi container) wegschrijft naar je PC. Let wel dit bestand is heel groot, ong. 12 Gig per uur aan materiaal.
Daarna kun je je video nog bewerken en het in een anders gecomprimeerd formaat wegschrijven naar een "gebruiksbestand".

Moet je dan op Play drukken, of gaat het sneller dan de normale afspeeltijd?
Capturen gaat in real-time helaas.

En welk formaat is dat dan?
Capturen gebeurt naar ongecomprimeerde DV avi. Vanuit de S/W kun je het wegschrijven in veel verschillende formaten en m.b.v. verschillende codecs, hangt ervan af wat je einddoel met het filmpje is.

Heb je daar aparte software voor nodig, of kan Vista/XP moviemaker dat al standaard als je een firewire aansluiting op je pc hebt?
Ja en ja.

Let wel, bovenstaande is kort door de bocht de basisuitleg van wat je vraagt, meer info is zeker op dit forum of bijvoorbeeld Doom9.net te vinden. Tis te warm vandaag om nog meer voor te kauwen. :)
suc6!

P.S. Damn it. Ik zie net pas dat Michelle's topic gehi-jacked is door Rene...

[ Voor 3% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 08-05-2008 16:08 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft werkelijk niets met Videoplanken of Beeldkanonnen te maken :o

Move VB -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:11
Een goedkope oplossing wordt lastig. Je hebt geen mogelijkheid om een PCMCIA kaart in je laptop te stoppen en een kabelverloopje van Firewire naar USB werkt niet. Op e-bay wordt een verloopje soms verkocht, maar kopers melden dat dit verloopje niet werkt.

Je kan wel kijken naar een USB/Firewire hub.
Zoiets zoek je dus:
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10854

Maar mogelijk kan het goedkoper en compacter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 13:58

hstoker

Yatta!

Je zou ook eens zo iets kunnen proberen:

http://www.cool-prices.nl...io%20MovieBox%20510%20USB

edit: Tenminste, als je nog aan het proberen bent :9
edit2: Zo te zien heb je dat ook al gedaan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222400/

[ Voor 32% gewijzigd door hstoker op 09-05-2008 14:21 . Reden: Oftewel, flinke kick blijkbaar ]

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Pagina: 1