Heeft iemand ervaring met Pentium's icm met een P35 moederbord? Ook is de P35 chipset eigenlijk bedoeld voor de Core 2 architectuur, vraag ik me af hoe een Pentium D processor het doet icm met deze chipset als het aankomt op overklokken natuurlijk. De processor is ieder geval compatibel met GA-P35-DS3R en met andere borden waarschijnlijk ook. Ik vraag dit omdat ik momenteel mijn Pentium D920 gebruik icm met een goedkoop 800Mhz moederbord wat geen overklokken ondersteunt. Dus de vraag is hoeveel je deze CPU kan overklokken op een 1333Mhz bord. Ik heb verder 2GB PC5300 geheugen. De cooler is de boxed cooler van Intel, maar als ik P35 bord ga kopen, haal ik ook een Tuniq Tower 120 of de Scythe Infinity, zodat ik deze ook kan gebruiken als ik weer een tijd later ga upgraden naar Core 2 Duo (of de toekomstige Nehalem processor).
Met de configuratie Pentium D920 + GA-P35-DS3R + PC5300 + Tuniq/Infinity verwacht ik zelf een FSB van 300MHz te kunnen halen, zodat de CPU dan op 4200 Hz stabiel kan lopen. Hierbij verwacht ik ook dat ik alleen het voltage van de CPU zal moeten verhogen. Is dit daadwerkelijk mogelijk met deze configuratie?
Met de configuratie Pentium D920 + GA-P35-DS3R + PC5300 + Tuniq/Infinity verwacht ik zelf een FSB van 300MHz te kunnen halen, zodat de CPU dan op 4200 Hz stabiel kan lopen. Hierbij verwacht ik ook dat ik alleen het voltage van de CPU zal moeten verhogen. Is dit daadwerkelijk mogelijk met deze configuratie?