Problemen met DVD speler

Pagina: 1
Acties:

• Mawb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een erg vreemd probleem. Op verschillende plaatsen gezocht, maar geen antwoord gevonden. Het probleem: Enige tijd geleden heeft m'n moeder een nieuwe laptop aangepast. Een HP Compaq. Alles deed het perfect, alleen de DVD-speler mokte af en toe.

Na een poosje werd de DVD speler zelfs onzichtbaar bij 'Deze computer'. Na een reboot was hij wel weer te zien, maar nadat er een cd/dvd in het station geplaatst werd verdween hij weer.

Goed, laptop terug naar office centre voor reparatie. Viel onder de garantie, naar 3 weken de laptop weer terug onder de vermelding 'DVD unit vervangen'.

Affijn, ongeveer 2 maanden geleden Vista op de laptop geinstalleerd. Een poosje later beginnen de problemen weer! Laptop weer ter reparatie opgestuurd.

Vandaag bericht gehad. Het betrof een softwarematig probleem, en de reparatiekosten bedroegen 85 euro excl. verzendkosten. De vorige keer was de laptop uit coulance onder garantie gerepareerd omdat hij toen nog zo jong was. De reparatiebon van de vorige keer hebben we helaas niet meer.

Nu mijn vraag: is dat mogelijk? Dat dit een softwareprobleem is? Is het verstandig om de laptop te laten repareren?(dan kan je wel aan de gang blijven!)

Ik hoop op een paar mooie reacties.
Mathijs.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
wat voor compaq is het? Of welke dvd speler zit er in? (een van beide moet genoeg zijn) Aan de hand daarvan kan je kijken of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Softwarematig lijkt me toch best sterk trouwens. Als 2 verschillende versies van windows exact hetzelfde probleem hebben, is dat toch best vreemd.
Mja, als het wel softwarematig is; heb je al wel geprobeerd om de dvd speler opnieuw te installeren? Dus de drivers erafgooien en zo? Dus ook die van de ide poort? (edit: en dus ook de nieuwste chipsetdrivers downloaden en zo, zodat je de nieuwste ide drivers krijgt)

[ Voor 9% gewijzigd door elmertje op 15-06-2007 16:50 ]

• Mawb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08-2021
Het gaat om de compaq presario v6066ea. Ik heb gegoogled, maar geen resultaten gevonden.
Iemand nog een idee?