Ik probeer een VB.NET of C# applicatie te maken die voor een specifieke user de mailtjes ophaalt van een MS Exchange 2000/2003 server.
Ik ben al de hele dag aan het zoeken naar documentatie en/of voorbeeld code maar ik vind alleen maar docs en code over het versturen van mailtjes niet over het ophalen.
Ikzelf denk dat het met MAPI zou moeten.
Ik heb al wat geprobeerd:
Maar ik krijg geen foutmeldingen alleen een outlook melding over een profiel.
Ik kan ook nergens vinden waar ik het adres van de Exchange server kan opgeven.
Zit ik wel op het juiste spoor? Ik heb ook iets gelezen over een ADODB connectie, is dat beter/makkelijker?
Graag een schopje in de juiste richting.
Ik ben al de hele dag aan het zoeken naar documentatie en/of voorbeeld code maar ik vind alleen maar docs en code over het versturen van mailtjes niet over het ophalen.
Ikzelf denk dat het met MAPI zou moeten.
Ik heb al wat geprobeerd:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Public Function connectMapi(ByVal sUsername As String, ByVal sPassword As String, ByVal sServer As String) Dim session As New MSMAPI.MAPISession Try With session .NewSession = True .UserName = sUsername .Password = sPassword .DownLoadMail = True .LogonUI = True .SignOn() End With Dim messages As New MSMAPI.MAPIMessages messages.SessionID = session.SessionID frmTestMapiClient.lblNumMails.Text &= messages.MsgCount.ToString Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message) End Try Return True End Function |
Maar ik krijg geen foutmeldingen alleen een outlook melding over een profiel.
Ik kan ook nergens vinden waar ik het adres van de Exchange server kan opgeven.
Zit ik wel op het juiste spoor? Ik heb ook iets gelezen over een ADODB connectie, is dat beter/makkelijker?
Graag een schopje in de juiste richting.