Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Database 'koppelings' functie op de FP?

Pagina: 1
Acties:

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 16:22

TRG

Technotium99-m

Topicstarter
De nieuwe stijl is nu een weekje online, en een hoop zaken zijn er flink op vooruit gegaan. Het is mooi om tweakers te zien groeien door de tijd heen, en nog mooier om te zien dat bepaalde zaken geoptimaliseerd worden voor zaken die je zelf ook handig/belangrijk vind.

Wat me nog een beetje tegenvalt is de relevantie van getoonde data. Een mooi optimalisatie vond ik in de koppeling van pricewatch prijzen aan reviews over een soort product. Zeer nuttig en een flinke improvement aan relevantie van getoonde data.

Wat nog mooier zou zijn als deze koppeling ook zou werken voor bijvoorbeeld getoonde actuele forum topics of vraag en aanbod advertenties. Deze bekijk ik het meest en hebben ook 9 elementen op mijn persoonlijke frontpage. Ik heb liever dat ik dan gekoppelde relevante informatie zie, dan wanneer ik voor de vijfde keer dezelfde inhoud voorbij zien komen. De meest actuele zaken kunnen zoiezo nog getoond worden wanneer je gewoon naar de frontpage zelf surft.

Ik weet niet of dit al opgemerkt is, maar ik weet niet zo goed je het moet noemen dus de search viel al snel af. Mocht dit topic verkeerd staan, verplaats het dan svp even.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De koppeling tussen de Pricewatch, V&A en productsurveys is er al, het koppelen van deze data aan het nieuws en meuk op de Frontpage is eveneens mogelijk.
Het koppelen van deze gegevens op de Frontpage aan topics op GoT staat op de to-do-list. Dit is echter een lange termijn project. Het is niet makkelijk een dergelijke koppeling automagisch te genereren. De forumtopics op GoT hebben geen Tags (kenmerken) waarmee we automatisch de topics kunnen koppelen. ACM heeft hier wel een ideetje over echter is dat niet één, twee, drie te realiseren. Dus het zal ooit gerealiseerd worden, echter is het nu nog te vroeg om daar iets zinnigs over mee te delen.

Is meer een BZ onderwerp dus > BZ.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De koppelingen tussen productgerelateerde informatie in de Pricewatch (productinformatie, prijzen, reviews en gebruikt aanbod) zijn in de nieuwe site een stuk duidelijker dan voorheen. Aan koppelingen met forumtopics ontbreekt het inderdaad nog. Dit is zoals Longbeard al heeft geschreven een van de dingen die we in de toekomst gaan aanpakken.

Verder is de koppeling van informatie in redactionele artikelen ook een stuk beter geworden dankzij tagging en gedetailleerde categoriestructuren.