Toon posts:

[XP] Probleem met partities tijdens XP installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schoonvader wilde zijn PC helemaal opschonen, hij is zo traag als iets zei hij, dus ik besloot om XP er maar eens opnieuw op te zetten. Booten met installatiecd (legaal), vraagt hij op welke partitie ik hem wil installeren. Nu zit ik al met een probleem, omdat hij alleen een C en een D schijf herkent, terwijl er ook nog een E en F schijf is, waar belangrijke bestanden op staan. Als ik dan de C-schijf selecteer, geeft Setup aan dat het niet mogelijk is om op deze partitie te installeren....Hoe kan dit...

Misschien dat één van jullie een oplossing heeft voor dit probleem.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zijn dit allemaal patities op één HD?
Als je 2 hd's erin hebt, is er dan 1vd2 een Sata schijf (met deze moet je drivers inladen bij installeren)
Wat is de melding precies wanneer het niet lukt?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op 1 HD, (denk ik) Maar wat bedoel je precies met SATA (ben niet zo'n expert), en de melding geeft ie nadat ik een partitie moet selecteren, in mijn geval dus de C-partitie...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als alles op 1 schijf staat, denk ik dat je partitie tabel gammel is. Als je nog een cardreader hebt, dan pakt hij die als vaste stations. Kijk eens wat de grootte is op C: en D: en vergelijk dit met wat het werkelijk is.

Wat ook wel handig is, is om alle specificaties hier neer te zetten. Dat is onderdeel van de policy hier, net als wat er bij de Algemene FAQ staat. Zonder die specs is het probleem net een speld in een hooiberg vinden.

Commandline FTW