WLAN Bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Topicstarter
Hallo,

Over dit onderwerp zijn er al veel posts, en op het internet staat er ook wat, maar ik kan er nog steeds niet aan uit!
Ik heb een Wlan router in de bureau staan (USR Maxg ADSL router) die ons huis van Wlan voorziet, maar ik wil in de tuin ook ontvangst hebben! dus hiervoor zou een wlan extender dienen.
Maar, ik heb nog een router beschikbaar, een asus wl500g (die hier nu staat te niksen), en ik zou deze willen gebruiken om ons bereik te vergroten.
Dus moet ik enkel nog weten hoe ik alles moet instellen...

Er zijn nog 2 opties:
  1. wl500g via een netwerkkabel aan het bestaande netwerk koppelen
  2. wl500g enkel in het stopcontact steken, en het wireless opvangen en terug doorsturen
Wat is het beste ? en hoe moet alles realiseren (op het vlak van instellingen, want daar zit ik vast!)
  1. zet dhcp server af, een geef router een vast ip.. sluit aan op een lan poort; en dan ?
  2. helemaal geen idee van ? iets met wds ?
En weet je laptop dan automatisch van welke router hij het signaal moet ontvangen, verandert hij ook automatisch ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Check eens of je die wl500G kunt instellen als wireless bridge.
Want dat is het gene wat je bedoeld. Kan ie dat niet (mijn linksys router kan dat ook niet) dan houd het op en zul je een los AP moeten kopen die dat wel kan.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Op mijn wl500g draait dd-wrt en die kun je instellen als wireless bridge. Als je USR Maxg ADSL WDS ondersteunt dan kun je dat met een standaard wl500g doen.

[ Voor 30% gewijzigd door xtra op 15-06-2007 15:10 ]

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Topicstarter
mijn USR werkt als AP en als bridge, maar als AP kan hij ook bridge zijn. nu heb ik een restrictie opgelegd zodat enkel het Mac van de wl500g erop kan geraken.

Nu.. wat moet ik vervolgens doen ? de wl500g ondersteunt ook wds, maar hoe moet ik tegen die router zeggen dat hij alles moet doorsturen ?

Aaargh, ik heb de WL500G in acces point modus gezet, en het ip 192.168.2.1 gegeven (dezelfde subent als de USR), ik steek hem via de lan poort in de USR, maar ik kan de WL500G niet bereiken!!
*******é"&!è!"àé'*** - USR - rommel. Ik ben eigenlijk niet tevreden van deze router.. maar weet iemand nu hoe ik er dan wel aan kan geraken ? blijkbaar blockeert de USR de wl500g volledig..
op wl500g staat de dhcp server uit, en de router functie ook (dus daar wordt niets geblockeert)

edit: nu ik toch mijn beklag doe over de USR maxg:
  • Je kan geen statisch ip toekennen aan een mac
  • Ik heb hier een server staan, waarvan poort 80 van buitenaf zichtbaar is. maar als ik lokaal naar het externe adres:80 ga, wordt dat ook geblockeerd..
  • VEEL minder opties dan de wl500g, maar we hadden een ADSL router nodig.

[ Voor 62% gewijzigd door Phalox op 15-06-2007 15:58 ]

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Topicstarter
Klein schopje (update):
Ik heb de asus router nu in ons netwerk hangen (dus niet met bridging functie), en wireless werkt ook.
Ik zit nu op de laptop, een 3-tal meter van de asus router, terwijl de USR hier 3 kamer vanaf staat (aardig wat beton ertussen); en toch connecteert hij op de USR
Hoe moet ik er dan voor zorgen dat hij bij het sterkste signaal connecteert ?