Krijg Canon Powershot S30 niet aan de praat onder Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
De titel zegt het al. Ik heb hier op GoT niets kunnen vinden met de termen "Canon S30 Vista", ook op de site van Canon vind ik geen geschikte drivers.

Ik kan op zich de drivers voor 2000/XP best installeren, in het kopje 'Scanners en camera's' van het Control Panel staat mijn camera dan ook genoemd, maar ik kan er geen gebeurtenissen voor instellen. Onder XP werd vanzelf de Wizard gestart zodra ik de camera aansloot. Ook de Windows Fotogalerie tool vindt mijn camera niet.

Wie kan me helpen aan werkende drivers of een andere oplossing?

Ik weet niet of deze vraag goed staat hier, of dat hij eigenlijk bij bijv. SA thuishoort?

[ Voor 8% gewijzigd door TheLemon op 15-06-2007 14:35 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:06

Barrycade

Through the...

Cardreader zal helpen. Maar denk niet dat je camera daardoor zal gaan praten ;)

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
O da's wel een goede laatste uitweg, maar ik heb er een hekel aan om die kaart er steeds uit te halen, schijnt ook wel slecht te zijn.

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb dit voor je gevonden, wellicht is het hier mee verholpen?

Photostitch updater for vista

Zoombrowser EX updater for vista

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:06

Barrycade

Through the...

TheLemon schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:21:
O da's wel een goede laatste uitweg, maar ik heb er een hekel aan om die kaart er steeds uit te halen, schijnt ook wel slecht te zijn.
Slecht? Waarvoor dan? Een kabel in je camera steken lijkt me net zo vervelend.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik heb wel eens gehoord dat die pinnetjes van een CF card er niet zo goed tegen kunnen. Een USB-kabeltje aansluiten is ook veel minder gepruts.
Anyway, die Zoombrowser en Photostitch updates doen het wel, maar ik heb nog steeds niet de juiste driver, waardoor de camera nog niet herkend wordt.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Volgens mij werkt het leeuwendeel van de fotografen hier met een kaartlezer. Ik in ieder geval al jaren en het is nooit een probleem geweest.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58
TheLemon schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:01:
Ik heb wel eens gehoord dat die pinnetjes van een CF card er niet zo goed tegen kunnen. Een USB-kabeltje aansluiten is ook veel minder gepruts.
Anyway, die Zoombrowser en Photostitch updates doen het wel, maar ik heb nog steeds niet de juiste driver, waardoor de camera nog niet herkend wordt.
Vanaf jan 2002 een s30 gehad (nog steeds als point and shoot) vanaf 2005 een 350d beide met CF kaarten en altijd met kaartlezer gewerkt en nog nooit iets met verbogen pinnetjes gehad. Verder ook nog nooit van iemand rechtstreeks in de omgeving gehoord dat die pinnetjes scheef waren. Dus waarschijnlijk is er ooit 1 lompe boer geweest die ze plat heeft gedrukt en het verhaal daarmee op de wereld heeft geholpen. Maar als je er een beetje normaal mee omgaat is er niets aan de hand.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Hmm, dan maar ff omslachtig met een cardreader en ik zal intussen Canon eens mailen.

Verwijderd

TheLemon schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:21:
Ik doe het al 10 jaar digitaal, 50000 foto's gemaakt, nog NOOIT een kabel gebruikt.

knip

Laatste uitweg? Het is gewoon veel makkelijker.

De volgende keer zonder flame? Dank je wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Zoefff op 16-06-2007 13:05 ]

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-03 21:13
Plus dat een S30 nog een usb 1 verbinding heeft met de pc, waardoor het overzetten naar je pc eeuwig lijkt te duren i.t.t. een kaartlezertje van een paar euro :P

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 15:01

Zoefff

❤ 

Je topic past mijns inziens inderdaad beter in WOS. Klein schopje die kant op dus :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok dat van die USB 1 aansluiting klinkt als het enige geldige argument voor mij om toch met de kaartlezer te werken, had ik niet aan gedacht. Ik vind die Windows wizard gewoon erg fijn werken voor naamgeving van je foto's, maar daar zijn vast ook andere prima pakketjes voor. Ik vind het vanaf die kaart irritant dat Canon het in allerlei mappen zet met onverklaabare namen.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
TheLemon schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:08:
Ok dat van die USB 1 aansluiting klinkt als het enige geldige argument voor mij om toch met de kaartlezer te werken, had ik niet aan gedacht. Ik vind die Windows wizard gewoon erg fijn werken voor naamgeving van je foto's, maar daar zijn vast ook andere prima pakketjes voor. Ik vind het vanaf die kaart irritant dat Canon het in allerlei mappen zet met onverklaabare namen.
Ik heb gisteren een 4gb SD kaartje gekocht en daar kreeg ik een cardreader bij. Toen ik deze in mijn pc stak(met een kaartje erin natuurlijk) kreeg ik net zoals bij mijn digicam de mogelijkheid windows de fotos eraf te laten halen. Dus net zoals met mijn digicam, dus het zou moeten mogelijk zijn.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Antwoord van Canon: De S30 is niet geschikt voor Vista en u moet een cardreader gebruiken.

Ok het zij zo, werkt op zich wel. Alleen is het omslachtiger, meer handelingen.
Pagina: 1