Toon posts:

[XP] BSOD Als pc idle is*

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nogal een raar probleempje met mijn pc. Het gaat om het volgende, zolang ik gewoon aan het werk ben heb ik geen problemen en werkt alles naar behoren. Stop ik echter met het werken achter de pc en laat ik hem staan dan krijg ik naa een bepaalde tijd elke keer een bsod. Bij de reboot die windows vervolgens gaat doen kan hij dan mijn harde schijf niet vinden. Het lijkt mij dus een hd probleem. Het is echter zo dat dit pas gebeurd sinds de installatie van mijn nieuwe mobo.Met het vorige mobo heb ik dit probleem nooit gehad.

OS Windows XP SP2
AMD Athlon 64 3500+
2x 512 mb OCZ Premier
Maxtor Diamondmax 320 GB HD
Asrock mobo

De stopcode is:
0x000000F4 (0x00000003, 0x86276320, 0x86276494, 0x805c7876)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 14:27 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je na het plaatsen van je nieuwe moederbord Windows wel opnieuw geinstalleerd?
Zo niet, dat eerst doen, goed kans dat een chipsetdrivertje van je oude mobo de boel nu loopt te verzieken o.i.d.
Heb je de betekenis van die stopcode al opgezocht bij MS?

Edit:
Eerste hit met Live search geeft al een aantal mogelijke oplossingen. Al geprobeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Brede P op 15-06-2007 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb windows opnieuw geinstalleerd inderdaad. Verder is er over deze stopcode weinig eenduidigs te vinden. Ik vind er alles mee van programma's tot schijven moederborden enz.

Verwijderd

Staat de hardeschijf misschien in slave-only modus?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)
Ik mis het één en ander in je topictitel, bijvoorbeeld het OS waar het om gaat.
Da's toch best wel vrij essentiële info..
Goeie resource is http://aumha.org/a/stop.htm . Dan zou de opmerking van Djedditt nog wel eens kunnen helpen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Is dat een BIOS of een jumper setting en moet dat juist wel of niet?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij dat je in je energiebeheer het uitschakelen van hdd's aan hebt staan. Zet die eens uit. Verders is er altijd nog wat anders wat het systeem doet bij idle na x aantal minuten. Kijk dus eens wat er allemaal gebeurt in energiebeheer.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Heb in energiebeheer dat allemaal al uitgezet. Verder is het S-ATA hd waar windows al meerdere keren probleemloos op gedraaid heeft.
Pagina: 1