SQL server 2005 database lokaal benaderen

Pagina: 1
Acties:

• SaferSephy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 18:47
Ik ben bezig met een conversie van een SQL 2000 database naar een SQL 2005 database. Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik deze niet lokaal (127.0.0.1) kan aanroepen en persee /SQLEXPRESS moet toevoegen aan m'n connection string. Dit zou betekenen dat ik zo'n 150 projecten opnieuw moet compilen, wat dus niet echt gewenst is.

Is er een manier om de connectie wel gewoon puur op ip te laten lopen zoals dit ging met SQL server 2000? Ik heb al gezocht maar nog geen resultaat.

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Verwijderd

Mischien een rare vraag, maar waarmee voer je de conversie uit? En is je SQL 2005 server wel goed geinstalleerd en geconfigureerd?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 21:58

mulder

ik spuug op het trottoir

Je zou idd nog naar de installatie kunnen kijken, maar je zou je sowieso eens goed op je hoofd moeten gaan krabben waarom je in godsnaam 150 projecten opnieuw moet gaan compileren, ipv de connectiestring in een configfile of registry aan te passen.

oogjes open, snaveltjes dicht

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SaferSephy schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:02:
Ik ben bezig met een conversie van een SQL 2000 database naar een SQL 2005 database. Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik deze niet lokaal (127.0.0.1) kan aanroepen en persee /SQLEXPRESS moet toevoegen aan m'n connection string. Dit zou betekenen dat ik zo'n 150 projecten opnieuw moet compilen, wat dus niet echt gewenst is.
Dan heb je toch echt iets verkeerd gekozen in je planning :)
SQLExpress is de (weliswaar krachtiger) vervanger voor MSDE, en niet de volledige SQL2005 Server.
Je zal als je niet de SQLexpress instance wil aangeven zelf een normale instance moeten aanmaken (maar dan kom je toch in de knoop op dezelfde server met de bestaande 2000 instance...)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device