Een eigen website-selectie doorzoeken

Pagina: 1
Acties:

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoi allemaal,

Een klant van ons wil een website met daarin een Google-achtige zoekfunctie die de zoekresultaten genereert uit een eigen selectie websites. De klant heeft dus een stuk of tien websites waarin door de Search engine gezocht mag worden naar de trefwoorden.

Met Google is het wel mogelijk om door 1 specifieke website te zoeken (door de tag: '-site: www.website.com' toe te voegen aan de search entry), maar niet door meerdere site.

In eerste instantie is mijn vraag (die past misschien niet helemaal hier) of iemand een search engine weet die dit wel ondersteund?

Mocht bovenstaande geen antwoord opleveren (eerdere topic op GoT van andere tweakers vonden ook geen oplossing), dan heb ik ten tweede de vraag wat programmeertechnisch de beste oplossing zou zijn om dit zelf te bouwen? Ik ben goed gedreven in PHP, dus daarmee zou ik het dan op moeten pakken. Is het aan te raden een search engine (die dus meerdere websites indexeert) te laten crawlen vanaf een doorsnee f.u.p. webserver te laten draaien, of gaat dat snel in de papieren lopen?

www.stevelock.nl

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik zou toch even iets diepen gaan graven in wat Google allemaal aanbiedt, want ze bieden voor bedrijven een hele range aan oplossingen. Ze bieden zelfs rack-mounted installaties die je gewoon als een black box in je serverpark kan hangen.

Als het perse gratis moet; waarom gebruik je de google API niet gewoon om te zoeken in meerdere sites, en voeg je deze samen? de google API is erg goed gedocumenteerd: http://code.google.com/

https://niels.nu

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Yahoo! heeft samen met IBM een gratis search tool ontwikkeld die volgens mij precies doet wat je wil. Het heet onmifind als ik me niet vergis. Overigens heeft onmifind ook een API zodat je je eigen skin eromheen kunt bouwen.

[ Voor 22% gewijzigd door KabouterSuper op 15-06-2007 14:02 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Google's eigen Custom Search Engine.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• StalieN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09-2024
Super netvor!
Dat is precies wat ik nodig had, thanks!

www.stevelock.nl