Toon posts:

Laptop wordt niet meer herkend in werkgroep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb een vraag betreffende het zien van pc's in mijn werkgroep, mijn pc en laptop staan gedeeld in een werkgroep alleen beide zien elkaar niet, als ik ga pingen krijgen ik wel gewoon antwoord. Ik deel namelijk mappen en mijn printer op mijn pc, zodat de laptop hierbij kan.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.

_/-\o_

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:00
Een beetje meer informatie (om te beginnen OS'en) zou wel handig zijn.......
Misschien een firewall aanstaan?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:28:
Een beetje meer informatie (om te beginnen OS'en) zou wel handig zijn.......
Misschien een firewall aanstaan?
Windows XP met service pack 2, er staat geen firewall aan.

Verwijderd

IP adressering? Post ze hier
Bestands en printerdeling aan?
En kijk idd of je firewall aan staat.

En ook belangrijk: Wat heb je zelf al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Vaste pc krijgt een vast ipadres toegewezen van mij, laptop krijgt ipadres via DHCP. Bestand en printerdeling aan, ook staat de client voor mircrosoft netwerken aan. Zelf al geprobeerd, om ze beide in een nieuwe werkgroep te hangen. Alle hardware verwijderd in apparaatbeheer zodat alle instellingen weg waren en opnieuw ipadres en werkgroep ingegeven.

Verwijderd

Welke IP addressen hebben ze? Heb je de Firewall uitgeschakeld? Wat krijg je voor melding als je dit doet op je laptop --> \\ipvanvastepc\share$

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:01:
Vaste pc krijgt een vast ipadres toegewezen van mij, laptop krijgt ipadres via DHCP. Bestand en printerdeling aan, ook staat de client voor mircrosoft netwerken aan. Zelf al geprobeerd, om ze beide in een nieuwe werkgroep te hangen. Alle hardware verwijderd in apparaatbeheer zodat alle instellingen weg waren en opnieuw ipadres en werkgroep ingegeven.
Zijn de subnet mask adressen gelijk aan elkaar??
Van de PC en je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Firewall is uitgeschakeld, dat is zeker.
Ipadres van PC : 192.168.1.100
Subnet van PC : 255.255.255.0
Gateway van PC : 192.168.1.1

Ipadres van LAPTOP : 192.168.1.101
Subnet van LAPTOP : 255.255.255.0
Gateway van LAPTOP : 192.168.1.1

Wat krijg je voor melding als je dit doet op je laptop --> \\ipvanvastepc\share$, dit zal ik even proberen als ik thuis ben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:18:

Wat krijg je voor melding als je dit doet op je laptop --> \\ipvanvastepc\share$, dit zal ik even proberen als ik thuis ben.
Allebei de OS is nederlands of engels??
Zowel op je pc als laptop.

Wat ik hiermee bedoel is.
Dat je niet toevallig Workgroup en Werkgroep heb ingesteld staan bij werkgroep naam (eigen ervaring :/ )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:56:
[...]

Allebei de OS is nederlands of engels??
Zowel op je pc als laptop.

Wat ik hiermee bedoel is.
Dat je niet toevallig Workgroup en Werkgroep heb ingesteld staan bij werkgroep naam (eigen ervaring :/ )
Beide pc's zijn geinstalleerd met de NL'se versie van Windows XP. Beide op de werkgroep THUIS.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:18:

Als ik de laatste optie probeer dan krijg ik de volgende melding, \\192.168.1.100\share$ Kan het netwerkpad niet vinden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je überhaupt wel een map gedeeld? Je geeft enorm weinig info, of met andere woorden : je lijkt nogal weinig zelf te hebben geprobeerd...

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je dan dat ik zeg, ik zelf redelijk wat verstand van netwerken en de pc. Maar ik volg de stappen die hier worden aangegeven. Ik hebben mappen gedeeld op verschillende schijven, ik heb de printer gedeeld..... ik al 3 keer alle hardware verwijderd en opnieuw laten detecteren zodat ook alle instellingen verloren zijn gegaan. Ze zitten in dezelfde werkgroep, zitten ook in dezelfde ip-range. Pingen naar de pc en laptop gaan wel, maar verbinden niet. Nu weet ik niet of dit met instellingen van de DNS te maken hebben. Daarom schakel ik jullie hulp in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf ook al een aantal weken met dit probleem bezig, dus ik weet niet wat ik allemaal moet vertellen..... :)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
Heb ik ook eens gehad, je moet gewoon een keer die wizard (netwerk instellen) draaien op de PC en Laptop.

Verwijderd

Protocollen op de NIC(s) verwijderen, en opnieuw installeren.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:23:
Wat wil je dan dat ik zeg, ik zelf redelijk wat verstand van netwerken en de pc. Maar ik volg de stappen die hier worden aangegeven. Ik hebben mappen gedeeld op verschillende schijven, ik heb de printer gedeeld..... ik al 3 keer alle hardware verwijderd en opnieuw laten detecteren zodat ook alle instellingen verloren zijn gegaan. Ze zitten in dezelfde werkgroep, zitten ook in dezelfde ip-range. Pingen naar de pc en laptop gaan wel, maar verbinden niet. Nu weet ik niet of dit met instellingen van de DNS te maken hebben. Daarom schakel ik jullie hulp in.
En toch zou enige inzet wel zo fijn zijn.
Men moet de inforamtie uit je trekken, en dan nog post je maar heel summier precies datgene wat van je gevraagd word.

Heb je simple filesharing aanstaan ?
Wat kun je nu wel en niet pingen ?
Wat gebeurt er als je in Start-> Run de volgende zaken test:

\\PC_Naam andere PC\share
\\IP_adres andere PC\share
\\ PC_Naam andere PC
\\IP_adres andere PC

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
- Heb ik ook eens gehad, je moet gewoon een keer die wizard (netwerk instellen) draaien op de PC en Laptop.
- Protocollen op de NIC(s) verwijderen, en opnieuw installeren.

Bovenstaande dingen heb ik al gedaan en mogen niet baten, dit werkt niet. Ook kan ik vanuit de laptop de vaste pc pingen. En vanuit de vaste pc kan ik de laptop pingen. :)

De andere opties zal ik vanavond even proberen..

Verwijderd

Hoe staat jouw share gedeeld? met of zonder "$"? $ betekent dat de share hidden is zodat niet iedereen deze kan zien.
En hoe staan jouw rechten op die share? Zet de groep 'Iedereen' is op full rights en probeer het dan nog eens.

Post anders is een screendump van jouw gedeelde map.

edit:
Staat de service Computer Browser aan?
Ga naar uitvoeren, typ in services.msc
Zoek de service Computer Browser op en zorg dat deze aan staat of restart deze service is.

Staat NetBIOS aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:27:
Hoe staat jouw share gedeeld? met of zonder "$"? $ betekent dat de share hidden is zodat niet iedereen deze kan zien.
En hoe staan jouw rechten op die share? Zet de groep 'Iedereen' is op full rights en probeer het dan nog eens.

Post anders is een screendump van jouw gedeelde map.

edit:
Staat de service Computer Browser aan?
Ga naar uitvoeren, typ in services.msc
Zoek de service Computer Browser op en zorg dat deze aan staat of restart deze service is.

Staat NetBIOS aan?
IK zal dit vanavond eens even proberen, ik ben nu namelijk op mijn werk....

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

als ik ping van de laptop naar de vaste pc krijg ik gewoon antwoord, maar doe ik \\Naamvastepc\Newsleecher krijg ik de melding "Kan het netwerkpad niet vinden".

Ga ik de laptop pingen krijg ik gewoon antwoord, maar doe ik \\Laptop\gedeelde map krijg ik de volgende melding " \\Laptop Kan de netwerklocatie niet bereiken. Raadpleef Windows Help voor informatie over het oplossen van netwerkproblemen.

De service "Computer Browser" herstart geen effect, heb zo even niet kunnen vinden waar de optie NetBios staat. Kan iemand zeggen waar ik deze kan vinden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Simple network sharing uitgezet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
naar mijn mening niet, maar waar kan ik dat vinden precies ?

Verwijderd

Ga naar extra --> mapopties --> tabblad 'Weergave' --> vinkje weghalen bij 'Eenvoudig delen van bestanden gebruiken(Aanbevolen)'

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit werkt ook niet. Als ik dit doe \\Thuis-PC\Newsleecher krijg ik de melding "Kan het netwerkpad niet vinden".

Verwijderd

Post hier is en screendump van hoe jouw map gedeelt is met de bijbehorende rechten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen of ik hier morgen een gaatje voor kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.roost/1.JPG Op deze afbeelding staan de instellingen voor mijn Netwerkverbinding. De Windows Firewall staat niet aan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/n.roost/2.JPG Hier staan de instellingen van mijn share-map

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee, ik heb nog steeds problemen met het netwerk.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ben ik nou gek, of is dat niet XP SP2?

- schakel je LAN op je laptop eens uit (niet je WLAN), bij het netwerken hier moet ik dat af en toe ook doen.
- Draai op beide pcs de wizard thuis netwerken. Dan even de werkgroep naam veranderen.
- Lukt dit niet, dan op allebei de pcs via apparaatbeheer de NICs deinstalleren en opnieuw installeren en weer de wizard uitvoeren.

Probeer dan ook gewoon via Netwerkomgevingen naar je werkgroep te gaan. Als dat niet lukt, moet je even een screenshotje maken van het scherm en hier plaatsen.

Maar als eerste dus even handmatig de LAN uitschakelen.
Mocht alles niet lukken kan je ook even in je router kijken of er niet packets worden gefilterd.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kurios schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:11:
ben ik nou gek, of is dat niet XP SP2?
Waarschijnlijk wel maar heeft de ts er windows vista looks aagegeven m.b.v. een of ander pakket.
Pagina: 1