Toon posts:

[vista] admin rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de rechten in vista, ofwel versta ik het niet goed, kan ook. :+

Mijn persoonlijke user account behoort enkel en alleen tot de administrators groep, waar ook de default administrator toe behoort. Daarnaast heb ik nog een paar gewone accounts.

Nu wil ik een partitie beveiligen, en dus verwijder ik alle rechten behalve die van administrators en system groep. Maar dan kan ik er niet meer in, dan krijg ik een mooi rood kruis. Terwijl ik dus toch tot de administrators groep behoor. Met de default administrator kan ik er dan weer wel in (terwijl die toch tot de identieke groep behoort). 8)7

Ik heb geprobeerd de owner te veranderen, maar dit helpt ook niet.

Waar ligt dit aan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Owner moet je lekker vanaf blijven ;)
Laat eens een screenshot zien van vóór je acties en geef daar op aan wat je van plan bent? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mischa Nijssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 17:15
Heb je wel de groep administrators te pakken met de ntfs rechten ?
Als ik dit zo lees denk ik namelijk dat je de gebruiker administrator alleen rechten hebt gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Mischa Nijssen schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:19:
Heb je wel de groep administrators te pakken met de ntfs rechten ?
Als ik dit zo lees denk ik namelijk dat je de gebruiker administrator alleen rechten hebt gegeven.
Nee, toch niet. Ik heb wel degelijk de groep Administrators (met een s op het eind) rechten gegeven.

Standaard in vista zijn er 4 groepen die rechten hebben op een partitie, nl system en administrators hebben zowat alle rechten, en dan heb je nog authenticated users en gewone users die minder rechten hebben.

Ik heb gewoon voor de authenticated en gewone users alle rechten ingetrokken. Dan blijft enkel nog system en administrators over (waar mijn user deel van uitmaakt).

Zit nu op 't werk, zal straks wat screenshotjes maken.