Toon posts:

[Gentoo] NSplugin unmasken voor blackdown-jre

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me aub vertellen hoe ik die plugin weer aanzet, er is blijkbaar een security issue met deze versie, waarna het Gentoo dev. team de use flag heeft gemasked voor blackdown. maar daar heb ik nix mee te maken, en ik wil die nsplugin weer gebruiken.

ik heb geprobeert de hele riedel in package.keywords te zetten, maar dit haalt nix uit, dus dev-java/blackdown-jre in package.unmask en package.keywords, inclusief of zonder nsplugin

google helpt me ook niet echt bij deze.

Many Thanks
E.

Linux version 2.6.18-suspend2-r1 (root@Entro) (gcc version 4.1.1 (Gentoo 4.1.1-r3)) #4 SMP Wed Jun 13 12:04:23 CEST 2007 (32bits)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Werkt het ook niet als je in /etc/portage/package.use dit doet:
code:
1
=dev-java/blackdown-jre-1.4.2.03-r13 nsplugin

Ik heb trouwens gelezen dat er problemen zijn met Blackdown-JRE en Firefox 2.0.0.3, mocht je dat gebruiken dan weet je vast dat je mogelijk ergens tegenaan kunt lopen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dat is die security leak, daarom hebben ze die use flag gemasked, helaas werkt die string ook niet in me package.use, (r14 gebruikt)

Calculating dependencies... done!
[ebuild N ] dev-java/blackdown-jre-1.4.2.03-r14 USE="(-nsplugin)" 0 kB

Total: 1 package (1 new), Size of downloads: 0 kB

Would you like to merge these packages? [Yes/No]

Het alternatief is jre van sun gebruiken, maar die heeft gcc 3.? als depend.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 16:28 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Er zijn meer manieren, staat her en der op het Gentoo Forums, ik had nog een draad gevonden wat iets met een file van portage deed die ik nog niet kende.
Ga daar ook eens zoeken, ik ga ook kijken of ik hem weer kan vinden.

[edit]
Die andere manier gevonden:
"To unmask the nsplugin USE flag, create the file /etc/portage/profile/package.use.mask and add either or both of the following lines (the syntax is just like package.use):"
code:
1
2
dev-java/blackdown-jdk -nsplugin
dev-java/blackdown-jre -nsplugin

Bron

[ Voor 45% gewijzigd door Ultraman op 15-06-2007 17:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik ondertussen ook geprobeerd, werkt nog niet, mischien ligt het aan mij,

ik ga maar voor de sun-jre, die is toch beter. Kan in combinatie met sys-libs/libstdc++-v3, dan heb je geen gcc 3 nodig

Damn, ik zit gewoon te dromen, package.use.mask moet in /etc/portage/profile :-P

Thanks, zo ist beter

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 17:34 ]