Toon posts:

Ibm Netvista 8309 overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vorige week een 2dehandse pc aangeschaft die ik in wil gaan zetten als server.
Het is een ibm Netvista 8309 met 1,8Ghz p4 processor en 256mb geheugen.( zet er nog meer bij)
Maar nu wil ik dit ding gaan overclocken, maar dat gaat niet met de standaard bios van ibm.
Nu las ik iets dat IBM in de Netvista pc'tjes Aopen moederborden gebruikten, en dat je die dus kunt flashen met een diskette van Aopen.
Maar ik ben bang dat dit geen Aopen moederbord is, aangezien er overal op het moederbord staat "Ibm - Rev 1.2" |:(
Ook zie ik nergens het exacte typ nummer staan van het moederbord.
Heb ik dus pech en valt er niets te overclocken aan dit moederbord, of is er mischien toch nog een oplossing?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Clockgen?

Verwijderd

Topicstarter
Leuk programma, thanks.

Alleen nog een vraagje, als ik hem nu overclock met de verkeerde Clock Generator,, is dan m'n processor naar de eeuwige hardware velden,, of gebeurt er dan gewoon niets?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03

Gamer

Electrified

Misschien een freeze, that's it.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:18:
Leuk programma, thanks.

Alleen nog een vraagje, als ik hem nu overclock met de verkeerde Clock Generator,, is dan m'n processor naar de eeuwige hardware velden,, of gebeurt er dan gewoon niets?
Probeer eens met Everest wat gegevens uit te lezen. Trouwens, als je cpu een Willamette core is, geef ik je weinig kans. Met een Northwood moet je nog wat kunnen bereiken.

Specs

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:27
een server overclocken is sowieso niet erg handig hé.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een server die op windows draait,, en ik wil er ook af en toe op kunnen gamen, en dat gaat nu niet echt naar mijn zin.

@bvk:
Zal Everest eens ff downloaden, kijken of ik daarmee iets kan bereiken.
Kan ik daarmee ook erachter komen of het een Northwood of een Willemette is?
Want kan het zo niet in de bios uitlezen, en volgens mij staat het ook niet op de processor zelf.
Pagina: 1